2012. április 25., szerda

Zöldcsirke, brokkoli - Greenday :-)

Hozzávalók:
Hús:
500g csirkemell filé

Pác:
1 vöröshagyma,
1 csokor petrezselyem,
1 csokor menta,
1 csokor bazsalikom,
3 gerezd fokhagyma,
1 citrom leve, és héja,
1 ek méz,
1 ek olíva olaj,
só, bors.


Köret:
1 fej brokkoli,
100g bacon szalonna,
100g kesudió.




A pác hozzávalóit összeturmixoltam. A csirkemellet megmostam szárazra töröltem, és rákentem a zöld fűszerkrémet. 
 
Hagytam állni a hűtőben kb. 1 órát. (még jobb lett volna egy napig állni hagyni, de szokás szerint nem volt erre időm :-))   

Előmelegítettem tehát a sütőt, és 180 fokon lefedett jénaiban kb. órát sütöttem, majd levettem a tetejét, és megpirítottam 15-20 perc alatt.

Közben elkészítettem a köretet. A brokkoli rózsákra szedtem, és lobogó sós vízben 5-6 perc alatt roppanósra pároltam. 

Hideg vízben átöblítettem. Egy másik serpenyőben a kesudiót aranybarnára sütöttem, kivettem és ugyanabban a serpenyőben a csíkokra vágott bacont ropogósra pirítottam. 

Legvégül a brokkolit összeforgattam a baconnal és a kesudióval. Nagyon finom az édeskés kesu a sós ropogós baconnal, a brokkoli pedig frissességet ad hozzá. Nagyon finom az ízek harmóniája. Próbáld ki bátran. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése