2012. április 27., péntek

Lassúfőzőben készített csirke

Hozzávalók:

1 egész tanyasi csirke,

2 ek ghee (jászvaj) .... kellett volna bele, de nem kaptam, maradt helyette a bio vaj :-),

2 vöröshagyma kockázva,

6 fej fokhagyma, kockázva,

1 ek sűrített paradicsom,

1/4 csésze húsleves,

só, bors, marokkói csirke fűszer.

A csirkét megmostam, szárazra töröltem. 


A vajat megolvasztottam, és utána belekevertem a fűszereket, sót, borst, marokkói fűszert. 


A vajas fűszerrel mindenhol ecsettel bekentem a csirkét. 
 


A nagyobb kockára vágott vörös és fokhagymát összekevertem a sűrített paradicsommal, és beletettem a paradicsomos hagymát a lassú főző aljára. 

Erre ültettem rá a fűszervajas csirkét. 

Alacsony (low) fokozaton 5 órán keresztül főztem vagy sütöttem, vagy ilyesmi :-). 


Utána kihűtöttem, kivettem és a vissza maradt hagymás szaftot összeturmixoltam, hogy barna mártást kapjak. 
 
A csirkemellet azzal tálaltam. 



Pontosítás végett kb. éjfélkor kapcsoltam be a főzőt, reggel 6-kor pedig kitettem az erkélyre gyorsan a csirkét hogy hűljön. 


Annyira izgatott voltam milyen lesz, hogy már egy nappal se bírtam tovább várni muszáj volt kipróbáljam. 

Isteni omlós lett, valahol a főtt és a sült csirke közötti állaga lett, mert puha, szaftos maradt, de kívülről mintha picit sült is volna. 
No azért a bőre lágy maradt, az nem lett olyan igazi ropogós. Mi azért így is megettük.
 





Nagyon ízletes volt. Biztosan nem utoljára készítettem el.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése