2012. április 28., szombat

Magos kenyér v1.0



Hozzávalók:

2/3 csésze lenmagliszt (100g),

1/3 csésze mandulaliszt (50g),

1 cs sütőpor,

3-4 ek oliva olaj,

4 tojás, 

só, bors, opcionálisan oregánó, rozmaring, esetleg fahéj,

napraforgómag, szezámmag, (utóbbi a tésztába és a tetejére is került, 
 
annyi víz amennyitől sűrű, nem folyós, összeállós lesz a tészta.


Előmelegítettem a sütőt 175 fokra, kizsíroztam egy gyümölcskenyér formát. 

Elővettem két nagyobb edényt. 

Az egyikben a száraz hozzávalókat a másikban pedig a folyékony hozzávalókat kevertem össze. Aztán összemixeltem a kettőt.

kb. 60 - 80 percig sütöttem. 

Igazából nagyon nagy adag lett belőle, így utólag a fele liszt és tojás elég lett volna, mert nem akart átsülni. No persze lehet a víz volt túlságosan sok. Elsőnek nem lett rossz. 

A készítése pedig azért volt időszerű mert ismét kirándulásra, túrára adtuk a fejünket, és arra gondoltam egy szendvics jól esne ha megéhezünk. 

Ebből a kenyérből végül egyet készítettem, és mivel elég tömény elég is volt egy étkezésre. 

A magok isteniek lettek benne. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése