2012. április 23., hétfő

Big Girls Don't Cry :-) - Crossfit verseny és K100 felkészülés

Sport nélkül nem lehet élni. Én így gondolom és igyekszem ezt a szemléletet másoknak is átadni. A mozgás öröme, a kihívások, pozitív visszacsatolások nem hiányozhatnak senki életéből. Célra és életmódra találsz általa. Sok irányba elindultam már ezen a téren, spinningre jártam, kondi teremben edzettem, aerobic órákat látogattam, jógáztam mígnem jó pár évvel ezelőtt meg nem ismerkedtem a crossfittel és a funkcionális erő és állóképesség növelés lehetőségével. Párom invitált el hosszas rábeszélés előzménye után az első ilyen edzésre. Ez már talán 4 éve is volt. Azóta ott ragadtam a Budapest Barbell edzőteremben Egy fantasztikus edzés módszert, filozófiát tanultam itt meg és tanulok most is Lukács Attilától  A módszer ötvözi a súlyemelés és kondíció fejlesztés számos válfaját. Mindezt pedig változatosan, hogy ne szokj hozzá, és ne und meg. S ezt miért is említem meg pont most. Két oka is van. Egyrészt még nem osztottam meg kedves olvasó veled, hogy nemcsak a paleo életmód része életemnek, hanem a sport is, így még központibb helyre került a táplálkozás minősége iránti figyelmem, másrészt pedig egy fontos eseményen volt lehetőségem nemrég részt venni. Meghívást kaptam egy házi versenyre a HITS GYM társ edzőtermünk jóvoltából. Egész héten izgultam, készültem, de sajnos tudtam nem fogok 100%-osan teljesíteni. Mivel még nem voltam ilyen versenyen, hajtott a kíváncsiság, és ugye a részvétel a fontos. :-) Nehézségeimnek két oka volt, az egyik hogy egy héttel korábban még váll fájdalmakkal küzdöttem, ami ugyan csak húzódás volt, mégis visszavett az edzésen végezhető feladataimból, lehetőségeimből. Másrészt mobilitási problémáim vannak pl. a fej fölötti guggolást rendkívül nehézkesen tudom csak kivitelezni. Plusz ott volt a mumus, a zsámolyra ugrás (box jump). Régebben ment ez a gyakorlat, de egyszer a 60 cm-es dobozra ráestem, és azóta az 50 cm-esre ugrás előtt is megtorpanok. Gyakoroltuk ugyan verseny előtt mindkettőt a fej fölötti guggolást is, de alig ment, csak 10 kg-val egyszerre 3 db sikerült, a box jump pedig abszolút nem ment. Mindkét feladat benne volt a levegőbe hogy bizony lesz a versenyen. 
10-kor kezdődött az egész napos program. A bemelegítést hamar letudtuk. Egy kedves  csapattársammal indultunk Budapest Barbell színekben a lánymezőnyben. Izgatottan vártuk mindketten a napot. 

Az alábbiakat kellett teljesítenünk:

„WODs ’n BBQ” – CROSSFIT BUDAPEST háziverseny
2012.04.21. HITS Gym

Versenyprogram

WOD 1: 

1 Rep Max of - 1 ismétlés maximum súllyal
• Shoulder Press (with clean) - Karból nyomás
• Front Squat (from rack) - Mellen/elől guggolás
• Deadlift - Elemelés

 
Sajnos korábban fájt a derekam, így a karból nyomást kihagytuk az edzés programból egy ideje. Aktuális erőnlétemhez képest nem rosszul, 37,5 kg sikerült kinyomnom.


 
 
A guggolás jól ment. Az egyéni csúcsom, 70 kg sikerült. 







 
Az elemeléssel sem volt gond, 115 kg-t húztam, ami szintén a jelenlegi egyéni csúcsom. 

A derekam sajnos már éreztem, kicsit elfáradtam, a nehéz súlyok sokat kivettek az erőnlétemből.

WOD 2:
 
For time: (időre végzendő feladatsor)
• 30 push press (40kg/30kg) - Láblökéses nyomás
• 30 wall ball (9kg/5kg) - Labdadobás falra
• 30 toes to bar / knees to elbows  - Térd a könyökhöz érintése rúdon függeszkedésben
• 30 hand release pushup (clapping/regular) - Fekvőtámasz kéz felemeléssel
• 30 OH lunge (20kg/10kg) - Súly fej fölött, azzal kitörés
• 30 air squat  - Saját testsúlyos guggolás
• 30 box jump (60cm/50cm) - Dobozra ugrás
• 30 situp - Felülés
30 overhead squat (40kg/30kg) - Fej fölötti guggolás


A fenti kombo nem nevezhető épp könnyűnek. A zárójeles számok, aki nem ismeri a férfi/női verziók. 


A karból nyomás nagyon szenvedősre sikeredett. Alig tudtam végi csinálni. 



A többi ment valahogy, lassan de biztosan haladtam. 


Az utolsó gyakorlat tervben sem volt, mert 30 kg-val nekem nem ment, így csak a többire koncentráltam. 

A KTE-t kiküzdöttem, a derekam miatt nem volt könnyű, és régen  is csináltam már. 
 

Elértem a dobozra ugráshoz. 1x - 2x próbáltam nem ment. Gondoltam magamban "nem szúrhat ki velem egy rohadt doboz!!!"  A többiek is biztattak, nem volt mit tenni erőt vettem magamon,  és láss csodát zsupsz már fenn is voltam. Hoppá, - mondom - megy ez, nosza húzzunk bele.  Végig csináltam. A felülés még belefért, az utolsó feladat pedig kimaradt, én mégis büszke és elégedett voltam. :-) 

Időben ennek kb. 12 órakor lett vége. Váltva tudtuk csak csinálni, elsőként a lányok, aztán a fiúk. A várakozás alatt kicsit lehetett pihenni. Ez nem tett jót az izmoknak. A nap végére már olyan érzésem volt, mintha egy hatalmas kő lenne minden testrészem helyén. :-)


WOD 3: 

Skills:                                                                     
• Turkish Get Up : for max weight - Súllyal felállás (spec. technikával)  max. súly 2 perc alatt!
• L sit : for max time - Ülő tartás, láb előre egyenesen tartva
• C2 row : 500m for time - 500 méter evezés időre


A TGU sajnos nem sikerült. 10 kg-val szoktam csinálni, és itt úgy tudtam, hogy 16 kg-val lehet csak kezdeni. Az a legkisebb súly. Megpróbáltam, de karból nem tudtam tartani. Közben kiderült, hogy csinálhatom 12 kg-val is. 

Megpróbáltam, de az első próbálkozás 16 kg-val a kivette az erőt. Már az se ment. A két perc pedig gyorsan elment.



Az ülő tartásra nem is emlékszem, hogy sikerült, azt hiszem nagyon rövid ideig ment. 

Az evezés jól sikerült 1:51, egyéni csúcs. Utána viszont annyira elkezdett kaparni a torkom, hogy alig tudtam abba hagyni a köhögést. A nagy ziháláshoz, nem volt edzve a torkom. :-)
 
Időben talán ekkor 15:00 lehetett. 




WOD 4: 

Amrap 10’ of:                                                        
• Thruster (40kg/30kg) - Guggolásból lökés fej fölé
• Pullup to chin - Húzódzkodás

Rep scheme:
• Men: 3-3, 6-6, 9-9, 12-12…
• Women: 3-2, 6-2, 9-2, 12-2… - Guggolás/lökés - húzódzkodás számpárok


A guggolás, és nyomás nehéz volt. Fáradt voltam. A húzódzkodásból több is ment volna, azzal nem volt gond. Talán 3 körig jutottam, és megfájdult a hátam, derekam. Biztos a fáradtságtól nem tudtam úgy tartani, feszíteni ahogy kell.
Mire ennek a feladatnak a végére ért mindenki 18:00 volt. Gyakorlatilag 8 órája tartott a verseny, az izmok beálltak, és egyre balesetveszélyesebbé vált a végrehajtás. Nagyon nagy koncentrációt igényel ilyen szituációban megtalálni a helyes kivitelezés, és a maximális teljesítmény összhangját. 

Én itt megálltam, nem vállaltam többet. Féltem, hogy nagyobb baj lesz. A derekam, és mintha a gerincem is fájt volna. Úgy döntöttem, kihagyom az utolsó etapot. Csapattársam nem adta fel, neki jobban is ment a dupla tekerés, én bizony azzal is hadi lábon álltam volna.

WOD 5: 

3 Rounds for time of:                    
• 50 double unders - Dupla ugrókötél
• 400 m run - Futás



Összegzésként elmondhatom, hogy részt vettem egy crossfit versenyen. Önmagammal szemben elégedett voltam, mert a legnagyobb félelmemet leküzdöttem, és igaz dobogóra nem álltam, mégis sokkal gazdagabbnak éreztem magam. Kaptam egy hatalmas élményt, tapasztalatot, motivációt, és összehasonlítási alapot. Egyértelműen látszott, hogy max. erőben nincs okom(unk) panaszra, míg állóképességben van mit fejlődnöm. Talán túl sok fej fölötti gyakorlat volt, és kevés alsó testtel kivitelezhető, talán lehetett volna rövidebb a program. A feladatok, a verseny motivációként óriási volt, kihívásként lebeg a szemem előtt a következő lehetőség.

Másnap

Kicsit félve kerestem reggel lábammal a talajt, vajon fel tudok-e egyáltalán kelni egy ilyen nap után. Örömmel konstatáltam hogy nagy bajom nincs. Kicsit izomláz van a combomban, és fájdogál a derekam, de más bajom nincs. 

Párom a Kinizsi100-ra készülvén egy rövid 16 km-es túrát tervezett mára, és annyira szépen sütött a nap ideálisabb idő nem is lehetett volna, nem mondhattam nemet. Fót - Mogyoród volt az útvonal. Átmozgatásnak nekem se esett rosszul. A Fáy Présházban egy finom ördög steak-et ebédeltünk. Bevallom jól eső érzés volt ekkor már leülni.  :-)

Kellemes fáradtság ez, kívánom mindenkinek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése