2012. április 8., vasárnap

Kókuszos citromtorta

Hozzávalók  (18 cm-es torta formához):
2 db tojás (a tésztába)
3 ek. kókusz zsír,
2 ek méz,
50 ml kókusz liszt, 
175 ml kókuszreszelék,
1 egész citrom leve,
6 tojás (a krémbe),
1 kk őrölt vanília,
2 ek xilit (a krémbe),
125 ml kókuszzsír (a krémbe),
pici só.

Előmelegítettem a sütőt 200 fokra. Egy konyhai robot gépben összekevertem a 3 evőkanál kókusz zsírt, sót és a mézet. Hozzá adtam a  kókusz lisztet és az 1/4 rész kókusz reszeléket. 

Megint megkevertem, majd bele öntöttem a megmaradt kókusz reszeléket és bele ütöttem 1 egész tojást. 

Keverés ismét. Utána  torta formába nyomkodtam a kókuszos alapot és kb. 25 percen keresztül 175 fokon sütöttem. 

Ez idő alatt összekevertem a citromlevet, a tojásokat, a sót és a xilitet egy kisebb tálban. 

Majd gőz fölé tettem és folyamatosan kevergetve bele öntöttem az olvasztott kókusz zsírt lassan, fontos hogy folyamatosan kevergetni kell mert elkezd sűrűsödni, és ha abba marad a keverés félő hogy becsomósodik. 

Amikor szinte puding szerű állagú lett a citromkrém levettem a gőzről. A torta időközben  megsült, picit hagytam hűlni, és ráöntöttem a tetejére a citromos krémet. 
Dermedésig hűtőbe tettem.
Isteni lett. Könnyű, gyors, és nagyon látványos desszert. Jó étvágyat! :-) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése