2012. április 10., kedd

Grill zöldség tükörtojással, avokádóval

Az előző napi ebédből, reggelre maradt egy kis sült zöldségem. Gondoltam megfelelne reggelire kiegészítve fehérjével, értékes zsírokkal. Tojással és avokádóval készítettem el.
Az avokádóban lévő többszörösen telítetlen zsírsavak rendkívül jó hatással vannak a szívre, az erekre és csökkentik a koleszterin szintet. 

A grill zöldség receptje: (ezt tehát előző nap ebédre készítettem el :-))
6-8 db sárgarépa,
1 db zellergumó,
1 kisebb fej brokkoli,
pác: 3 ek olíva olaj, 1 ek hot madras curry, só, bors.
3 db tükörtojás,
fél avokádó.
 
Bekapcsoltam a sütőt, és előmelegítettem 200 fokra. A zöldségeket megpucoltam és egyforma sült krumpli szerű hasábokra vágtam. Kis edénybe az olajat összekevertem a fűszerekkel, és ráöntöttem a zöldségekre. Jó alaposan összekevertem, hogy lehetőleg minden zöldségre jusson. Sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem amennyire lehet szellősen a zöldségeket. Nekem egy egy tepsiben nem is sikerült, kettőbe készült el végül ez a mennyiség. A légkeverés ilyenkor nagyon hasznos, igaz én fél távon meg szoktam cserélni a tepsiket, biztos ami biztos. (lehet ez csak butaság :-)) Szép aranybarnára kell süljenek. 
Másnap reggel tehát a maradék zöldséget átmelegítettem. Közben sütöttem tükörtojást és meghámoztam egy avokádót. Tálaltam. Tetejére pirított omegamagot szórtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése