2012. április 3., kedd

Pulykamáj karfiolrízzsel

Hozzávalók:
1 kg pulykamáj,
0,5 kg szeletelt bacon,
1 nagyobb karfiol,
1 ek kókuszzsír,
3 gerezd fokhagyma,
2 ek kókuszkrém,
10 - 15 db fekete olívabogyó,
bazsalikom.

A májat megmostam, megtisztítottam  és egyforma 3-4 cm-es darabokra vágtam. Betekertem mindet külön-külön baconba és egymás mellé tettem őket egy jénaiban. Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 1 órát sütöttem, de igazság szerint az órát nem néztem pontosan, mert a máj színe a mérvadó, szép pirosra kell süljön rajta a bacon. :-) Míg sült a máj a karfiolt megmostam kisebb rózsákra szedtem végül robotgépben apróra vágtam. Az S alakú kés erre tökéletesen megfelel. Egy nagyobb wok serpenyőben kókuszzsírt hevítettem, bele öntöttem a karfiolt, és pici vízet öntöttem rá. Elkezdtem alacsony lángon párolni, közben belenyomtam a fokhagymát, hozzá adtam a kókusz krémet, a bazsalikomot. Mikor a karfiol megfőtt, vagy pirult elzártam alatta a lángot és össze kevertem az olíva bogyókkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése