2012. április 4., szerda

Csokitorta


A tészta hozzávalói (15-20 cm-es tortaformához):
100g darált mandula,
50g mandula liszt,
150g datolya,
2 ek kakaó,
2 ek kókuszzsír.

A datolyát előző nap kimagoztam és vízbe áztattam. Másnap leöntöttem róla az áztató vizet, egy kevés azért maradt rajta és a robotgépben össze turmixoltam datolyakrémmé. Ezt követően az összes többi hozzávalót is beletettem a robotgépbe (a darált mandulát, a mandula lisztet, a kakaót és az olvasztott kókuszzsírt). Sűrű de formázható masszát kell kapjunk. A tortaformát folpackkal kibéleltem, alul és teljesen körbe is. Belenyomkodtam egyenletesen a torta forma aljára a tésztát és a krém elkészültéig betettem a hűtőbe dermedni.
Csokikrém elkészítése:
- 2 nagy vagy 3 kisebb érett avokádó
- 3 ek kakaópor (cukrozatlan)
- 2 ek olvasztott kókuszzsír
- 1-2 ek xilit (attól függően ki milyen édesen szereti)
- 1 kk vanília őrlemény
- csipet só
Az avokádót kimagoztam, megpucoltam és az összestöbbi hozzávalóval leturmixoltam. Teljesen egynemű krém szerű lett. A tészta alapra simítottam a krémet, majd ismét vissza tettem a tortát a hűtőbe. 2-3 óra múlva eperrel díszítettem. Isteni lett!!! Komolyan mondom nem lehet abbahagyni annyira finom. Amint lehet ismét el fogom készíteni. Ajánlom, próbáld ki! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése