2012. április 5., csütörtök

Brassói aprópecsenye paleo tésztával:-)

Brassói aprópecsenye

Hozzávalók:
1 kg sertés comb,
3 nagy vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
só, bors, majoránna,
kókuszzsír.



A vöröshagymákat megpucoltam, felkockáztam. Egy lábasban kókuszzsírt hevítettem és beletettem a hagyma kockákat, lefedtem és megpároltam. Míg erre vártam, a sertés combot megmostam, szárazra töröltem, felszeleteltem, és kicsi egyforma kockákra vágtam. Megpucoltam a fokhagyma gerezdeket és mikor a hagyma szép áttetsző lett, hozzá adtam a fokhagymanyomón keresztül küzdött fokhagymákat is. Közvetlen utána beledobtam a húst a lábosba és felöntöttem kevés vízzel. Sóztam, borsoztam fűszereztem. Kicsit kevergettem nagyobb lángon míg a hús kifehéredett, majd lefedtem,és lassan, alacsony lángon főztem kb. 30-40 percig. Mikor teljesen megpuhult a hús levettem a fedőt, nagyobb hőfokra állítottam a tűzhelyet és zsírjára sütöttem. 

Paleo tészta
Hozzávalók:
4 db sárgarépa,
2 db cukkini,
pici só.

A cukkinit megmostam, szárazra töröltem, majd a két végét levágtam. A sárga répát megmostam és zöldség hámozóval megpucoltam.
Mindkettőből zöldségszeletelővel extra vékony szeleteket vágtam. Szeletelőből nekem a wsteleshoppos változat van, de valójában nem vagyok elégedett vele. Nem dicsérem. Valahogy nehezen vág. Olyan mintha nem lenne elég éles. Folyton szét akar esni. Szóval ritkán de használom. Pl. ilyenkor, mert azért szép egyenletes vékonyra ezzel lehet csak szeletelni nagyobb zöldségeket. Késsel meg nekem nem megy. No, mikor szeletben volt végre a répa és a cukkini akkor vizet melegítettem pici sóval, és forrás után 2 percre beletettem a cukkini csíkokat. Mikor kivettem hagytam lecsepegni őket, és a répát főztem hasonlóan, ez esetben 3-4 perc volt a főzési idő úgy emlékszem. Azért kóstolgattam közben, mert nem szabad túl főzni, akkor ugyanis nagyon könnyen szétesik, inkább picit legyen kemény, ahogy mondják al dente:-)

Végül a kész tésztára rá kanalaztam a brassóit. Szerintem nagyon finom lett, és jó ötlet a tésztát ilyen típusú ételeknél zöldséggel helyettesíteni, mert egyből paleo finomság születik eredményül. Váljék egészségedre!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése