2012. április 16., hétfő

Mandulás mustáros pulyka "paleokrumplipürével"


Nos, nem igazán tudtam mit főzzek a hétvégén, de volt itthon pulykamellem, ananászom, egy fej karfiolom. Az ananászos pulyka lett volna kézen fekvő, de mivel több mindent főztem egyszerre inkább a sütőben szerettem volna sütni, azzal nincs sok dolog. Csak gyorsan előkészítem, beteszem egy tepsibe, és a sütő dolgozik helyettem. Míg sül addig pedig tudok mással foglalkozni. Íme tessék-lássék így kombináltam össze ezt a fogást!

Hozzávalók:
4 vastagabb szelet pulykamell,
2 ek mustár,
2 ek méz,
valamilyen friss zöld fűszer, nekem oregánóm volt itthon,
só, bors,
200g mandula,

fél friss ananász.

A sütőt bekapcsoltam, és előmelegítettem 200 fokra. A pulykamellet megmostam, szárazra töröltem, és vastag szeletekre vágtam. Egy kis tálban összekevertem a mustárt, a mézet, és az apróra vágott oregánót. A mandulát robotgépbe tettem, és kicsi, szemcsés állagúra daráltam, majd hozzá adtam egy teáskanál sót. Ez lesz tulajdonképpen a panír a zsemlemorzsa helyett. 

A hús szeleteket először a bekentem a mézes mustárral, ezt én konyhai ecsettel tettem. Mondjuk tiszta maszat lettem utána. :-) A mézes mustáros pulykát beleforgattam a darált mandulába. Mintha paníroztam volna. Jól megnyomkodtam  hogy szépen rátapadjon minél több. Gondoltam valami plusz íz még mehetne az ételbe, körbe néztem mi van itthon és egy friss ananászra esett a választásom. A mandulás panírozás előtt tehát egy friss ananászt megpucoltam, szeletekre vágtam, és a kókuszzsírral kikent jénai aljára fektettem. Erre helyeztem rá a mandula panírba forgatott pulykamellet. Lefedtem a jénai tetejét, 1 óráig lefedve sütöttem majd levettem a tetejét és fél óra alatt megpirítottam a tetejét is kicsit.(utólag még több ananászt is tehettem volna bele :-))

Karfiol pürével tálaltam.

1 karfiol,
só,
fél doboz kókusztej,
szerecsendió,
1 ek kókuszzsír.


A Karfiol püré elkészítése rendkívül egyszerű és egészséges alternatívája lehet a hagyományos krumpli pürének. Ajánlom próbáld ki. 

1 kisebb fej karfiolt rózsáira szedtem és annyi vízben amennyi ellepi megfőztem. (jobb lett volna párolni, de nincs párolóm, ha neked van használ bátran, biztosan ízesebb marad) Pici sót tettem csak a főzővízbe. 

Mikor megfőtt leszűrtem, és hagytam picit hűlni, lecsöpögni, ne legyen annyira vizes. 

Később betettem a robotgépbe, adtam hozzá egy fél kókusztej konzervet, reszeltem bele szerecsendiót (itt felhívnám a figyelmed, hogy bizony óvatosan bánj vele, elég belőle nagyon kevés, nekem megszaladt kicsit és mikor ettük mindenki belepirult, mert csípős lett, szóval elég bele kevés is :-)) , pici fokhagymával és sóval ízesítettem, majd össze turmixoltam. 

Kevés kókuszzsírt még hozzá adtam. 

Nagyon egyszerű, ízletes köretet kaptam.

Nagyon finom lett (bár ahogy írtam picit csípősre sikerült), és legközelebb brokkolival is ki fogom próbálni, esetleg próbáld ki te is :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése