2012. április 11., szerda

Hamburger mandulavajjal, epermártással

Hozzávalók

Eper mártás:
8-10 db eper,
0,5 tk citromlé,
0,5 tk friss reszelt gyömbér.
Össze turmixoltam az epret, a citrom levet, és a reszelt gyömbért. Egy kis lábosba öntöttem és feltettem főzni. Lassan forrt míg elkészítettem a húst.

Hamburger:
0,5 kg darált marhahús,
1 tojás,
1 ek mandula liszt,
1 db vöröshagyma, pucolva, apróra vágva,
3 gerezd fokhagyma, apróra vágva,
friss koriander, petrezselyem apróra vágva,
só, bors, kevés hot madras curry.



A marhahúshoz hozzáadtam az összes fenti alkotórészt. A vörös és fokhagymát bele teszem egy kis hagyma aprítóba. Egy gombnyomás és kész. A friss fűszernövényekből egy kisebb csokrot aprítottam fel. A só 1 teáskanál volt kb. Nem szoktam nagyon sózni, épp csak hogy ízesítek vele. Szeretem érezni az ételek ízét. Kézzel összedolgoztam jó alaposan. (mondjuk ezt is lehetett volna robot gépben, de én abban inkább csak a sütiket szeretem elkészíteni). Kis golyókat formáztam belőlük, és lenyomkodtam laposabbra őket. Egy rácsos serpenyőben kókuszzsírt hevítettem és két adagban aranybarnára sütöttem őket.

Mikor elkészült a hús az eper mártás alatt is elzártam a tűzhelyet.

Tálaláskor salátára fektettem a hamburgerket. 2 ek. mandulavajat megmelegítettem pici vízzel, leöntöttem vele őket, és epermártást  tettem a tetejére, újhagyma zöld részével díszítettem. 

A végeredmény egy érdekes ízkombó lett, friss, izgalmas de különösen ízletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése