2012. április 17., kedd

Banános epres pite

Lassan itt az eperszezon, így gondoltam készítek valami epres finomságot. Imádom az epret, frissen, turmixban, gyümölcssalátában, akár mint krémleves, szóval bárhogy és bármennyit. Most egy pite receptre esett a választásom, és bár nagyon finom lett, azért a tészta egy picit vastagra sikerült, és epermártással volt igazi, mert nélküle olyan fullasztós érzést keltett. Azért elfogyott :-)


Tészta:
100g kókuszzsír,
150g kókuszliszt,
150g mandula liszt,
50g kókuszreszelék,
2 tojás,
2 ek. méz,
pici só,
2 ek víz,
¼ ek sütőpor.

A hozzávalókat robotgépbe tettem és jól összekevertem. Morzsás állagot kaptam. Kicsit meg is ijedtem gondoltam is, hogy vajon hogy is fog ez nekem összeállni???!!! Lehet kanállal esszük :-) Na de próba cseresznye, nincs mit vesztenem, legfeljebb nem posztolom ki. 


Nosza tehát egy pite formába belenyomkodtam. Nem volt egyszerű feladat, ezt a morzsás állagot formára igazítani, de azért megoldottam. Ezt követően összeállítottam a krémet. Ja, majd elfelejtettem, hogy a sütőt időközben bekapcsoltam, és 175 fokra előmelegítettem. (én véletlen 200 fokra, de mindegy)

Eperkrém:
2 érett banán,
150g eper,
1 ek. citromlé,
½ ek vanília kivonat,
fél doboz kókusztej,
3 egész tojás,
1 ek kókuszliszt.
Mindent összeturmixoltam, szintén robotgépben, és bele öntöttem a torta közepébe. Kb. 35 percig sütöttem, úgy 170 - 175 fokon míg a közepe érezhetően meg nem keményedett. (sajnos ugye én túl forróra melegítettem be a sütőm, így kicsit megpirult a széle, de gyorsan lejjebb vettem) 

Megvártam míg kihűlt és kivettem a formából. Nekem olyan tescoban kapható kiemelhető közepű formám van. Ajánlom neked is mert nagyon praktikus ilyenkor. 


Epermártást, és kesuhabot készítettem mellé.


Epermártás: epret és xilitet összeturmixoltam. KÉSZ :-))))

Kesuhab: 100g kesu diót, 2 ek mézzel, pici citromlével, kevés vízzel, reszelt citrom héjjal krémesre turmixoltam. A sűrűségét a hozzá adott víz mennyiségével tudod szabályozni. 


Az összhatás szerintem fenséges lett. Epres pite kesuhabbal, és eperszósszal :-) Fincsi volt....



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése