2012. április 18., szerda

Medvehagymás spenót főzelék

Hozzávalók:

1 kg friss spenót,
5 szál medvehagyma,
1 fél fej fokhagyma, :-)
1 doboz kókusztej,
1-2 ek. kókuszliszt,
2 tojás, a tetejére tükör tojásnak megsütve.

Rendkívül egyszerű ez a főzelék. Én imádom a spenótot, és ahogy anyukám készíti úgy az igazi, de sajnos abban benne van a zsemle. Én ezt már ki szoktam hagyni. 
A spenótot és a medvehagymát meg kell mosni. Jó alaposan, 2x-3x-4x átöblítve, nehogy maradjon benne homok, vagy egyéb nem kívánatos holmi. Mikor megmostam, leszűrtem, kicsit összevágtam, hogy beférjen egy lábasba. Kókuszzsíron elkezdtem párolni a leveleket, míg össze nem estek.
 
Addig főztem a spenótot és a hagymát míg meg nem puhult, majd átöntöttem egy turmixba az egészet. Adtam hozzá kevés vizet, kókusztejet, és itt nyomtam hozzá a fokhagymákat. Krémesre turmixoltam, és vissza öntöttem a főző edénybe. Megsóztam, borsoztam és felforraltam. 

Bevallom picit elsóztam, tán szerelmes vagyok vagy mi :-)? Úgyhogy én felöntöttem még vízzel, és hogy vissza nyerje sűrűségét bele tettem 2 evőkanál kókusz lisztet. Csak úgy simán beleszórtam. Nem kell megijedni mert az elején olyan mintha csomós lenne, de aztán ha kevergetjük szépen eloszlik a főzelékben, és abszolút sűríti, nehéz lisztes rántás helyett tökéletes a szimpla kókusz liszt! :-) Ennyi. Feltétnek sütöttem rá tükörtojást. Finom ízletes ebéd lett. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése