2012. április 13., péntek

Kávés, karemellás szelet


Hozzávalók

A tészta:
12 füge (készítés előtt 1 órán keresztül vízben ázott),
2 ek. mandula vaj,
3 ek. kókuszreszelék,
2 ek. méz,
3 ek. édesítetlen kakaó por,
1 tk fahéj,
csípet só.

A karamell:
12-14 datolya (készítés előtt 1 órán keresztül vízben ázott),
5-6 ek kókusztej,
1 tk vanília őrlemény,
1 ek. útifű maghéj (psyllium husk),
/ettől lett kicsit puding szerű a karamell,azaz nem maradt folyós/ csípet só.

A kávé:
100g 85 %-os étcsoki,
3-4 ek. kókusztej,
2 teáskanál nescafe.

A tészta hozzávalóit betettem a konyhai robotgépbe és hagytam, hogy egyneműre dolgozza. A füge áztató vizéből nem tettem bele, mert akkor nagyon lágy maradt volna. Egy kerek torta formát folpackkal kibéleltem, és alulra egyenletesen belenyomkodtam a tésztát.  

Következőnek a karamellhez a datolyát beletettem szintén a robotgépbe, és egyneműre turmixoltam, utána hozzá adtam a kókusztejet és a vizet, az útifű maghéjat, a vanília kivonatot és a csipet sót is. Össze dolgoztam ez kb. 3-5 perc keverést jelent, majd ráöntöttem a karamellát is a tésztára. 

A kávés csokihoz vízgőz fölött felolvasztottam a csokoládét. Dupla edényben érdemes ezt megtenni, úgy hogy egymásba helyezed őket, és az alsóba teszel vizet, melegíted, a felsőbe pedig bele tördeled a csokit. Mikor kezd olvadni a kókusztejet, és a kávét öntöttem és folyamatosan kevergettem míg el nem olvad teljesen minden darab.A krémet ezután egyenletesen az előző karamell rétegre kentem. Dermedésig mélyhűtőbe tettem, majd átkerült a sima hűtőbe. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése