2012. április 19., csütörtök

Sütőtökkrémes csirkeragu leves

Hozzávalók:
0/5 sütőtök, pucolva megsütve, turmixolva,
200g csirkemell, kockára vágva,
3 db sárgarépa,
1 kisebb fej brokkoli,
1 vöröshagyma kockára vágva,
2 gerezd fokhagyma kockára vágva,
1 kk hot madras curry,
1kk friss reszelt gyömbér,
1 ek méz,
½ konzerv kókusztej,
pici só, bors.

A hagymákat kockára vágtam és egy nagy lábosban kókuszzsíron megpároltam. Amíg párolódott előkészítettem a csirkemellet. Megmostam, megtöröltem, és szép egyenletes kockára vágtam. Ez idő alatt a hagyma épp jó lett. Rádobtam a csirkemellet, és fehéredésig pirítottam. Bele tettem aztán a szeletelt sárgarépát, a kókusztejet és felöntöttem annyi vízzel ami épp ellepte. Mikor majdnem jó volt a répa, hozzá adtam a kis fejekre vágott brokkoli rózsákat. A tököt korábban már megsütöttem, így azzal nem kellett vesződnöm, kihűtött állapotban össze turmixoltam. A brokkolikkal együtt a sütőtök püré is belekerült. Elkevertem, sóztam, borsoztam, bele reszeltem kis gyömbért, hozzá adtam egy kevés curryt, plusz a mézet. Megkóstoltam. Kókusztejes, currys, mézes nagyon finom lett. 5 perc múlva a brokkoli pont jó lett és az ízek is összefőttek. Nagyon finom édeskés leves lett belőle, kicsit keleti beütéssel, annak ajánlom aki szereti az egzotikus fogásokat :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése