2012. május 1., kedd

Paleo fagyi :-)

Hozzávalók:

Csokoládé fagyi
1,5 banán,
1/2 avokádó,
1 ek kakaó,
1 ek kókuszkrém,
édesszájúaknak xilit.

Eper fagyi
1,5 banán,
5-6 eper,
1/2 avokádó,
édesszájúaknak megint xilit.


Mióta beköszöntött a kánikula, nagyon vágytam már egy hűs édességre. Eljött hát a paleofagyi ideje. :-) 

A hozzávalókból kétféleképpen is lehet fagyit készíteni. Egyik verzió ha a banánt, epret fagyasztod, és a turmixoláskor kész is a fagyi. Én így terveztem, de közben elment az idő a banánjaim amik a fagyasztóban pihentek, hámozva, zacskózva szépen kiolvadtak. Szóval, folyós lett, úgyhogy a másik megoldás lett a turmixolás után mentek az edények a hűvösre. 

Az epres kicsit jégkásás lett, nem lett annyira krémes, még tehettem volna bele avokádót egy felet biztos. 

Viszont a csokis valami fenséges lett. Kellően krémes, kakaós, nem túl édes mennyei fagyi lett. Talán ilyen finomat még nem is ettem. 

És ugye paleo is, no meg egészséges is! 


Fogyasztás előtt ezért érdemes kivenni egy fél órára a hűtőből, akkor felpuhul annyira hogy könnyen lehet gombócolni. :-) Nekem gombóc szedőm nem volt, úgyhogy elővettem a dinnye golyó formázómat, és azzal készítettem kisgombóckákat. Legközelebb ha kapok pálcikás formát (már kinéztem :-)) azzal is kipróbálom. Természetesen a banán avokádó mellé bármilyen egyéb gyümölcs tehető, akár szeder, áfonya hmmm.... legközelebb azt hiszem áfonyás lesz... 

Kellemes enyhülést kívánok mindenkinek ebben a korai nyárban.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése