2012. május 23., szerda

Nyári saláta aszalt szilvás öntettel

Hozzávalók:
150g koktél paradicsom
1 fej lila hagyma
1 fej fehér retek
1/2 uborka
metélőhagyma.

Öntethez:
100g aszalt szilva
2-3 ek balzsamecet
1 ek méz
2-3 ek víz.

Igazából az aszalt szilvás májpuffancs mellé találtam ki köretnek eme receptet, de szerintem annyira jól sikerült hogy bármivel kombinálható. Eredetileg epres balzsamecetes öntetet szerettem volna, de sajnos elfogyott időközben a hozzávaló, így a konyha szekrényben leledző aszalt szilvát vettem elő. A zöldségek elkészítése a szokásos, pucolni, szeletelni, megkeverni. :-)



Az aszalt szilvás öntet sem bonyolult. A balzsam ecetet egy lábasban fel kell tenni tűzhelyre. Hozzá kell keverni a mézet, a vizet, és bele kell dobni az aszalt gyümölcsöt. Szerintem áfonyával is nagyon fincsi lehet :-). Fel kell forralni és hagyni kell 5-10 percig forrni míg a balzsam ecet elveszti az ecetes ízét, és meg nem jön a finom édeskés, balzsamos, sűrű állaga. Ekkorra az aszalt szilvák is kicsit megpuhulnak. Kicsit ki kell hűteni és ha langyos akkor mehet bele a turmixgépbe. Krémes aszalt szilva mártást kapunk mellyel bátran nyakon önthetjük az előkészített zöldségeket. Én hagytam egy napot ezután összeérni az ízeket, de csupán azért mert másnap ebédre készítettem a fogást. 1-2 óra biztosan jót tesz nekik együtt a hűtőben. Nagyon finom, nem bonyolult, gyors saláta öntet, ami bármilyen zöldségre, esetleg gyümölcsre tehető. Variáld bátran! 

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése