2012. május 23., szerda

Aszalt szilvás májpuffancs

Hozzávalók:

500g pulykamáj
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1/2 csésze mandula liszt
majoránna
2 tojás
100g aszalt szilva

Elöljáróban el kell áruljam vörös áfonyával találtam hasonló receptet, de sajnos az nem volt itthon, így helyette a májhoz szerintem remekül passzoló aszalt szilával készítettem el. 

A pulyka májat megmostam, a nem kívánatos részeitől megszabadultam, és 3-4 felé daraboltam. A vöröshagymát és a fokhagymát egyforma kockára vágtam, majd egy kókuszzsírral hevített serpenyőben elkezdtem párolni. Mikor üvegesnek látszottak rádobtam a kockázott májat. Adtam hozzá kevés majoránnát, picit meg borsoztam. Addig sütöttem amíg a véres részek eltűntek, átsült mindegyik. Hűvös helyre tettem a májat és megvártam míg teljesen lehűl. Ezt követően robotgépben össze turmixoltam elsőként csak a májat, majd mikor már egynemű volt hozzá adtam a tojásokat, a mandula lisztet, és ízesítettem sóval, fokhagymával, még egy kevés majoránnával. Még egy keverés következett és utána a masszába már csak beleforgattam a kis kockára aprított aszalt szilvát.

Egy lapos tányérra kézzel golyókat formáztam a masszából, közben egy serpenyőben kókuszzsírt hevítettem. Az első golyókat bele raktam a serpenyőbe, kicsit lapítottam rajtuk és szép ropogósra sütöttem egyik majd másik felüket. Ekkor érdemes megkóstolni, hátha hiányzik belőle valami, esetleg kevés a liszt, vagy a só, egyéb fűszer. 

A kész máj puffancsokat nyári salátával tálaltam, és hogy az összhang meglegyen aszalt szilvás öntettel készítettem a salit. Recept itt.

Jó étvágyat! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése