2012. május 7., hétfő

Kókusztej

A paleoban tej helyettesítésére leginkább használt alapanyag a kókusztej. Szerintem a legtöbb eredetileg tejjel készítendő ételbe tehető tej helyett. Én ízre is nagyon szeretem, a kókusztejet, a kókuszreszeléket, a kókusz lisztet, mindent ami kókuszos. 

Sokan azt gondolják mikor igazi kókuszt bontanak, hogy a benne található átlátszó léről van szó, a kókusz tej azonban nem ez hanem a kókusz húsából kinyert tejszerű folyadék.

Sok helyen olvasható, hogy házilag is készíthető kókusztej. Nekem ez bevallom túl macerásnak tűnik, én inkább venni szoktam. De lássuk hogyan készíthető el házilag:
A kókuszokat félbe kell vágni, majd a kókusz húsát egy késsel ki kell feszegetni, alaposan le kell mosni. A húst kisebb darabokban kevés vízzel turmixgépbe kell tenni. A víz mennyisége befolyásolja az elkészülő kókusztej sűrűségét. A kész pépet anyagszalvétába vagy vékony konyharuhába kell tenni, és hagyni, hogy lecsepegjen. Az így készített kókusztej 2-3 napig hűtőben tárolható.

Ha nem szeretnénk ezzel vesződni akkor a készen kapható változatokat tudjuk használni, ám a konzerv kókusztej esetén számolni kell azzal, hogy valamiféle tartósítószer biztosan kerül az egyébként igen egészséges lébe.



A kókusztejet nem csak az ételekhez érdemes adni, hanem önmagában is fogyaszthatjuk, mert segít az immunrendszer erősítésében. A kókusztej tartalmaz vitaminokat és ásványi anyagok is, többek között megtalálható benne a kálium, a kalcium és a foszfor.

Sajnos az árával is számolnunk kell, mert nem olcsó egyik változat sem. Nagyon sokáig a kókusztej konzervet vásároltam ami régen a Tescoban 400,- forint körül volt kapható (lásd képen a TAIPAN márkájú) , és ez 400 ml-es kiszerelést takar. Nemrég viszont szomorúan vettem tudomásul hogy jelentősen emelkedett az ára és a Tescoban immár 700,- forint felett kapható. 
 
Találtam viszont egy másik gazdaságos alternatívát kókusz krém formájában. A képen látható verziót veszem ami háromszorosára hígítható és akkor kókusz tejet kapok belőle. (COCOMAS kókuszkrém) 

Árban sokkal jobban járhatsz így mert 1400 - 1500 forint között kapható a kókuszkrém literje amiből 3 liter kókusz tej készíthető. Szerintem ez így nagyon megéri. Ajánlom neked is. A kókusz krémet nagyobb Bio boltokban érdemes keresni, én pesti lévén a Mammutban szoktam vásárolni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése