2012. május 28., hétfő

Erdei gyümölcsös mandulatorta

Itt az eperszezon. Szuper! Imádom! :-) 

Egy gyors, egyszerű, de annál nagyszerűbb recept következzék.

Hozzávalók:

Gyümölcsmártás
250 ml víz
1 ek méz
200g eper
100g áfonya
(más gyümölcs is tehető bele, nekem ezek voltak épp itthon)

Az epret megmostam, és félbe vágtam. Egy lábosban öntöttem az áfonyával, a mézzel és a vízzel együtt. 10 percig főztem, óvatosan nehogy kifusson. A lényeg hogy csöppet összeessen az eper. Félretettem és elkészítettem a tésztát.
Mandulás tortaalap
225g mandula liszt
1/4 tk só
1/4 tk sütőpor
1/2 tk fahéj
60 ml kókuszzsír
1 ek méz
1 tk vanília őrlemény

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. Egy nagyobb tálba összekevertem a mandula lisztet, a sót, a sütőport, a fahéjat, a vanília őrleményt. Egy kis tálkában a kókuszzsírt megolvasztottam, majd a mézzel elkevertem. A mézes kókuszzsírt hozzá adtam a mandula lisztes keverékhez és egyenletesen elkevertem. Kézzel kicsit megnyomkodtam, átgyúrtam majd 4 db szuflé formát kikentem kókuszzsírral, és kézzel torta peremszerűen bele nyomkodtam a mandulás tésztát. Nem volt egyszerű, mert kicsit morzsálódott, kicsit aggódtam is milyen lesz az eredmény, de nagyon finom lett, úgyhogy nem kell megijedni, ahogy tudod ügyeskedd el, legyen kb. egyforma pereme, hogy a töltelék bent maradjon. A maradék levet ne dobd ki!

10 percre betettem a sütőbe a mandula tortácskákat. 

Mikor az idő letelt, kivettem őket, és a gyümölcsmártásból szűrő kanállal a tortácskákba adagoltam a gyümölcsöket. Annyi mártást mertem rá, hogy ki ne folyjon a tálkákból. Mehettek vissza a sütőbe és 15 perc alatt aranyszínűre pirítottam a tetejüket. Kész is van! :-)

Várakozni kell sajnos mert nagyon forró még ilyenkor, de ha picit kihűlt, tehetsz rá a maradék mézes gyümölcs léből. Nagyon krémes, gyümölcsös, mandulás lett tortácska, abszolút nem száraz, igazán mennyei desszert. Szerintem hamar el is készíthető, látványos fogás. Meleg szívvel ajánlom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése