2012. május 15., kedd

Paleo pizza v2.0 - Meatza

Sok helyen láttam már hogy a tésztát pizza készítésénél paleo recept esetén  hússal helyettesítik. Szerettem volna kipróbálni milyen is így a pizza, van-e pizza érzés mikor esszük. Meatza néven számos recept található a világhálón kiböktem egyet, kicsit variáltam rajta a saját szájízem szerint és íme ez lett az eredmény:




Hozzávalók:
500g darált pulykamell,
1 fej vöröshagyma,
3 gerezd fokhagyma,
2 egész tojás,
2 ek mandula liszt.

Feltétek:
bármi megteszi ami a hagyományos pizza tetején megfér, nekem a következők voltak otthon:
lila hagyma, 
kevés olasz szalámi,
pár levél mángold,
fél cukkini,
bacon,
paradicsom,
paradicsom mártás/ketchup (recept lásd lent).

Előmelegítettem a sütőt 180 fokra. A hús hozzávalóit közül a vöröshagymát, fokhagymát megpucoltam és apró kockára vágtam.

Egy mély tálba beletettem a darált húst, és a hagymákat. Bele ütöttem a két tojást, és a mandula lisztet is hozzá tettem. Kézzel egyneműre gyúrtam.

Elővettem egy tepsit és kibéleltem sütő papírral. Beleöntöttem a darált húsos keveréket, majd ügyesen kör alakban kb. 0,5 cm vékonyan eloszlattam rajta. Kb. mintha pizza tésztával tenném ugyanazt.

Betettem és 10-15 percig elősütöttem. Addig össze vágtam a zöldségeket, a hagymát, a paradicsomot, a cukkinit.

Elkészítettem a paradicsom mártást.



Elővettem egy konzerv egész paradicsomot pici xilittel édesítettem, hozzá adtam egy egész avokádót, és pár friss bazsalikom levelet.

Az egészet botmixerrel krémmé turmixoltam.

Mikor megsült kicsit a pizza, kivettem, megkentem a tetejét a paradicsom mártással, és elosztottam rajta a feltéteket.

Visszatoltam a sütőbe, és kb. 30 percig sütöttem.

Az időt nem néztem pontosan valahogy nem szokásom. Minden sütő szerintem más, más lehet a tepsi, a hozzávalók is különbözőek lehetnek. Addig kell sütni míg a teteje szépen megpirul, a széle ropogós lesz.

Én tettem rá kevés reszelt sajtot is gouda-t.

Tudom ez nem paleo hozzávaló, de kevés került csak rá, és sajnos nagyon szeretem a sajtot, minden mennyiségben imádom a legkülönbözőbb fajtákat. Ám ha lehet beosztással élek, és igyekszem nem sokszor, inkább keveset fogyasztani belőlük.
Mikor kész volt salátával, és a maradék paradicsom krémmel tálaltam.

Finom, ízletes lett, de lisztes, ropogós verziót ez sem helyettesíti.

Nekem ízlett, ki fogom próbálni más feltéttel is bizonyosan,mondjuk egy hawai verzió, ananásszal, sonkával is nagyon fincsi lehet.

Legközelebb :-)

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése