2012. május 9., szerda

Paleo paradicsomos spagetti

Hozzávalók:

600g darált pulykamell,
1 vöröshagyma,
3-4 gerezd fokhagyma,
2 nagy fej fehér retek,
1 paradicsom konzerv,
só, bors, xilit,
paleo spagetti.

A vöröshagymát, fokhagymát megpucoltam és apróra vágtam. Egy serpenyőben kókuszzsírt hevítettem és beletettem a hagymákat. Hagytam pár percig párolódni őket. Addig megpucoltam a retket, és csíkokra vágtam őket. (robotgépben ez nagyon egyszerű, kézzel kicsit több idő, de a lényeg hogy egyforma csíkok vagy kockák legyenek, nekem csíkok lettek :-))  

Rádobtam a retek a hagymára,és párpercig együtt sütöttem őket, majd végül a darált húst öntöttem rá. 

Fehéredésig sütöttem a húst, ezt követően ráöntöttem egy konzerv hámozott paradicsomot. Fűszereztem, sóztam, és borsoztam, és xilit is került bele, mert én édesebben szeretem a paradicsomos ételeket. Sok nem kell bele, de egy picit szerintem jó ízt ad neki. 

Lefedtem és 15-20 percig kis lángon főztem. 

Ez idő alatt elkészítettem a spagettit. Egy kedves ismerősömtől kaptam (köszönet érte Bencének! :-)), próbára a mintát, mert hamarosan bizony paleo spagettit is lehet majd venni. Egyelőre a termék próba időszakát éli, fejlesztés alatt van.

Gesztenye lisztből készült, picit édeskés az íze. A főzési időre annyi instrukciót kaptam hogy nem kell sokáig várni hamar kész lesz. Próbával kezdtem. Főztem egy darabot és közben percenként mintát vettem és megkóstoltam. 

Én arra az eredményre jutottam hogy azért 4 perc kell neki. De annyi és nem több. Megfőztem mindet és leszűrtem hideg vízbe leöblítettem. Finom édes paleo tészta lett belőle, mely abszolút harmonizált az édeskés paradicsomos hússal. Nagyon finom lett. 

Tészta helyett eddig én zöldséggel készítettem ilyen szószos ételeket. Sárgarépát, vagy cukkinit csíkoztam és főztem vagy pároltam meg. Zöldség tésztaként ettem őket. Ezzel a paleo spagettivel jobban ízlett. Remélem hamarosan kapható lesz boltban. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése