2012. május 6., vasárnap

BBQ tarja vadasmártással

Hozzávalók:

kb. 2 kg csontos tarja egészben,
2 vöröshagyma,
4-5 fej fokhagyma,
3 szál sárgarépa,
3 szál zeller,
1/2 zeller gumó,
1/2 friss ananász,
barbecue mártás kb. 4-5 evőkanál (nem mértem, csak saccra)
1 ek TomYumPaste (citromnád,galanga,chili,olaj,só,fokhagyma keveréke),
8 szelet bacon,
500ml húsleves (kockából szoktam készíteni :-)). 



Megmostam a húst, szárazra töröltem. Középen ketté vágtam. Megpucoltam a hagymát, a fokhagymát, és közepes méretű kockára vágtam. Beletetettem a lassú főző aljába. 



A fűszerkrémhez egy kis tálban összekevertem a barbecue mártást és a TomYumPaste-át. Egy ecsettel bekentem a tarját mindenhol ahol elértem. Persze ahol ketté vágtam oda is került a krémből. 

Hogy ne nyíljon szét elővettem pár bacont és kettőt szépen keresztbe hajtva egymásba kötöttem, majd ráfektettem a tarjára és igyekeztem alul összehúzni. A baconos, fűszerkrémes tarját betettem a hagymák tetejére a lassú főzőbe. 

Megpucoltam a sárgarépát, a zellergumót. Egyforma kockára vágtam őket. Az ananászt, és a zeller szárat is hasonló kockára szeltem. 

Mindet beleöntöttem a lassú főzőbe a húsra illetve a hús mellé. 10 órán keresztül alacsony fokozaton főztem. 

Mikor elkészült kivettem a húst, a sárgarépák és az ananász nagyját.

A maradék zöldséget pedig a hagymával mártás sűrűségűre turmixoltam. A főzőlé mennyiségével szabályozható a sűrűség. Ízre egy vadas szerű mártást kaptam,és fűszereznem már nem is kellett. 



A tarja csodásan puha,és ízes lett. Én még ilyen finom főtt húst nem ettem. A mártással, és a főtt zöldséggel, ananásszal tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése