2012. május 7., hétfő

Csokis diákszelet

Hozzávalók:
500g datolya, magozva,készítés előtt 2 órára vízbe áztatva,
100g mandula liszt,
50g kókuszreszelék,
2 ek kakaó,
1/4 cup kókuszzsír,
omega mag,
mandula,
aszalt sárgabarack.


A datolyát kimagoztam és vízbe áztattam. Mikor kicsit megpuhult leöntöttem róla a vizet és bele öntöttem a robotgépbe. 

Hozzá adtam a mandula lisztet, a kókuszreszeléket, a kakaót, és az olvasztott kókuszzsírt. 

Egyneműre turmixoltam a géppel.  

Kivettem a csokis masszát egy tálba és bele kevertem kb. 50g omegamagot, 10-15 szem aprított mandulát, és 5-6 darab kis kockára vágott aszalt sárgabarackot. 
 
A keverés bizony nem volt egyszerű mert állagra kemény a tészta, nekem kézzel sikerült meggyúrnom :-). 

Folpacckkal kibéleltem egy őzgerinc formát és belenyomkodtam. 

Hűtőbe tettem 2-3 órára. Sokáig eláll, nassolni, suliba gyermekeknek  ízletes paleo csemege. 

 









Ha nem szeretnéd őzgerincbe tenni akár golyókat is lehet belőle formázna és meg lehet őket hempergetni kakaóba, kókusz reszelékbe, darált mandulába, szezám magba, de nem is sorolom tovább. :-) 

Lehet kísérletezni. (felnőtteknek esetleg egy kis rum is mehet a tésztába :-))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése