2012. május 25., péntek

Paleo chips :-)



Biztosan veled is előfordult már, hogy filmnézés közben, vagy anélkül rágcsálni valót kívántál. :-) Egészséges alternatíva lehet erre bármiféle mag, dió, mandula, esetleg aszalt gyümölcs. Persze ezek kalória tartalma sajnos nem elhanyagolható, túl sokat nem javasolt belőlük fogyasztani. A magoknál még a magas omega 6 tartalomra is illek figyelni. Remek megoldás ha ilyen esetben zöldség ropogtatásba kezdünk, ez nálam általában répa rágcsálásban merül ki. Nem olyan rég azonban felfedeztem még egy alternatívát a világhálón. Kelkáposzta chips-ről van szó. Több oldalon láttam már, hogy káposztából készíthető chips. A minap a piacon kaptam friss vaskos levelű kelkáposztát, nosza hát megsütöttem. Gondoltam egy próbát megér. 



A káposztát elsőként leveleire szedtem, a torzsától megváltam, majd kisebb darabokra tépkedtem. Megmostam, lecsepegtettem, igyekeztem a vizet teljesen felitatni róla. Picit megsóztam (nagyon kevés só elég rá, mert vékony a káposzta, vigyázz vele könnyen el lehet sózni) és minden egyes levélkét nagyon vékonyan beolajoztam. Az elején kenő ecsettel dolgoztam, aztán a felénél már inkább kézzel maszatoltam a káposztákat. A  sütőt közben előmelegítettem 180 fokra és kibéleltem két nagy tepsit sütő papírral. 

Ezeken osztottam el a káposzta csíkokat, lehetőleg egymás tetejére nem téve. Az a jó, ha szellősen vannak. Nekem nem jött teljesen ez össze, mert a káposztám terebélyesebb fajta volt, lehet két szerre lett volna jó sütni. 15-20 perc alatt szépen aranyszínűre pirulnak a levelek, kóstolj meg egyet ezután, meglásd teljesen chips hatású lesz az eredmény. Én azt hiszem kicsit túl sütöttem. Jobb ha világosabb marad a levél. Nagyon finom, egészséges alternatívája a chipsnek. Mindenkinek ki szereti az eredeti változatot csak ajánlani tudom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése