2012. május 22., kedd

Mandula kenyér


Hozzávalók:

150 g mandula és kókusz liszt vegyesen (én fele-fele arányban tettem bele, de szerintem csak mandula liszttel is elkészíthető),
1 ek lenmagliszt
6 tojás
1 tk szódabikarbóna
1 tk sütőpor
1 ek méz
1 ek alma ecet
1 tk só
1/2 csésze olíva olaj
1/3 csésze kókusz tej

50g omega mag
szezámmag a tetejére

Előmelegítettem  a sütőt 175 fokra. Egy nagy tálban összekevertem a száraz hozzávalókat. Azaz kimértem a mandula és kókusz lisztet, az 1 evőkanál lenmaglisztet,a szódabikarbónát, sütőport, sót. Alaposan elkevertem őket egymással. További két edénybe a nedves hozzávalók kerültek. A tojásokat kettéválasztottam. A fehérjét pici sóval habbá vertem. A sárgáját külön edényben összekevertem a mézzel, az alma ecettel, az olíva olajjal, a kókusz tejjel, majd hozzá adagoltam a tojásfehérje habot. Óvatosan amennyire tudtam hogy minél kevésbé törjön össze. A lisztes keveréket kevertem a legvégül a tojásos keverékbe, viszonylag gyorsan dolgozva mert a maglisztek hamar megszívják magukat nedvességgel, akkor pedig már nehezebb velük a munka :-). Kevés omega magot tettem a tésztába, ez elhagyható, illetve helyettesíthető egyéb maggal, pl. dióval. Egy kenyér sütőformát kókuszzsírral kikentem és szépen elegyengettem benne a tésztát. A tetejére szezámmagot szórtam. Betettem a sütőbe és kb. 45 percig sütöttem.



Finom szemcsés, teljesen kenyér szerű lett az eredmény. Talán egy kicsit túl morzsálódós lett, elképzelhető hogy kevesebb ideig sütve is finom. Ízre és állagra ez hasonlít legjobban az eddig elkészített kenyerek közül a hagyományos kenyérre. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése