2012. május 20., vasárnap

Balzsamos ropogós csirkemell


Ismét egy érdekes elkészítése a kissé unalmas csirkemellnek.Sokszor gondot jelent mit főzzek belőle, keresem a variációkat, s van hogy ha találok is kedvemre valót valami biztosan hiányzik hozzá az itthoni konyhámból. Ekkor szoktam változtatni a recepten, és helyettesítek. Ebből néha jó sül, néha kissé érdekes fogás születik :-) Az eredeti recept nem balzsam ecetet írt hanem vörösbor ecetet de nekem az nem volt, így tettem bele balzsam ecetet. Íme az eredmény:

Hozzávalók:
1kg csirkemell, szeletelve,
1 lila hagyma,
3 gerezd fokhagyma,
balzsam ecet,
méz,
omegaolaj,
só, bors.

A páchoz megpucoltam a hagymákat és apró kockára vágtam őket. Egy kisebb mély tálba hozzá kevertem a balzsam ecetet, és kb. 1 ek mézet. Ha édesebben szereted tehetsz bele akár kettő kanállal is. Sóztam, borsoztam és jól összekevertem a balzsam ecetes hagyma krémet. 
A hús szeleteket megmostam szárazra töröltem és egy tálba megkentem mindegyik oldalukat a páccal, azaz a balzsamos hagyma krémmel. Egymásra fektettem szorosan mindet, majd lezártam az edényt és hűtőben 1 éjszakán át pihentettem őket. Másnap elővettem a pácolt húsokat. Bekapcsoltam a sütőt 180 fokra. Az én sütőmnek van egy rács kiegészítője ami használható benne, arra fektettem a hús szeleteket, ügyelve arra hogy a hagymából jusson mindre. A rács alá betettem egy tepsit és rá egy sütőpapírt, hogy a lecsöpögő szaft, ne égjen rá a sütő aljára, inkább a tepsiben maradjon, a papírral aztán el tudjam egy mozdulattal mosogatni.  

30 perc alatt gyönyörűen megpirultak csirkék. A színük, az ízük csodás lett.


Bajor káposzta salátával tálaltam. Receptet lásd itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése