2012. május 31., csütörtök

Mangalica pörkölt



Elmentem a hétvégére vásárolni, és bár általában a csirke, pulyka húst részesítem előnyben, nem tudtam azt beszerezni, mert a boltban pillanatnyi szárnyashús hiány volt. Nagyon gondolkodtam hogyan tovább, majd végül mangalicára esett a választásom. Gondoltam főzök belőle egy vörösboros pörköltet, majd kitalálok hozzá valami köretet, salátát. Első próbálkozásom, nos így sikerült! :-)

Biztosra mentem, és a pörköltet lassú-főzőben készítettem el, nyilván hagyományosan elkészítve is hasonlóan finom lesz, de amúgy is sokáig kell főzni, gondoltam ízletesebb lesz így.

Hozzávalók:
1 kg mangalica kockázva
1 fej vöröshagyma kockázva
3 - 4 fej fokhagyma kockázva
1 db paradicsom kockázva
1 db zöld paprika kockázva
2 szál zeller csíkozva
1-2 ek pirospaprika
2 dl vörösbor
só, bors, őrölt kömény



Mindent összekevertem és betettem a lassú-főzőbe. 1 órát magas fokozaton, majd további 10 órát lassú fokozaton főztem.

Nagyon finom, ízes pörköltet sikerült főznöm. Grillezett zöldséggel, és friss fejes salátával ebédre fogyasztottuk el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése