2012. május 29., kedd

Marhahússal töltött/sült paprika

Hozzávalók
4 kaliforniai paprika (nekem 2 piros, 2 sárga)
500g darált marhahús
3 szál zeller csíkokra vágva
1 fej vöröshagyma kockázva
3 gerezd fokhagyma kockázva
100g bacon csíkokra vágva
1 paradicsom apróra kockázva
petrezselyem, só, bors
2 tojás

A bacont ropogósra pirítottam egy lábosban. Kivettem egy tálra, és lecsöpögtettem. A maradék zsíron megpároltam a hagymákat, majd hozzá adtam a darált marhahúst. Fehéredésig sütöttem, utána bele kevertem a paradicsomot, a zellert, sóztam, borsoztam, és petrezselymet szórtam rá. Megkevertem és kb. 20 perc alatt összefőztem, majd nagyobb lángon, fedő nélkül pirítottam, zsírjára sütöttem. Mikor kész volt kitettem egy tányérra, kihűtöttem, és azt követően hozzá adtam a 2 egész tojást és eldolgoztam benne.

A kaliforniai paprikák alját levágtam és a csumájukat kiszedtem. A csálén állók tetejéről is levágtam egy vékony szeletet ügyelve arra hogy megálljanak rajta, de ne vágjak rajtuk lyukat, mert akkor kifolyna a töltelék. 5 percre forrásban lévő vízbe dobtam őket, majd kivettem, kicsit lehűtöttem őket. 

Előmelegítettem a sütőt 175 fokra. Kikentem egy tepsit kókuszzsírral, és beleállítottam a paprikát. A közepüket megtöltöttem a darált hússal, majd 30 perc alatt arany barnára pirítottam a tetejüket.

Mennyei lett! Ebédre ettük, és bizony, akár egy dupla adag is elfogyott volna :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése