2012. június 25., hétfő

Töltött hús almával-dióval

Hozzávalók:

1kg csont nélküli karaj
4 szelet bacon
4 nagy alma
1 csésze dió
1 vöröshagyma karikára vágva
só, bors

Egy magas falu wok serpenyőben kókuszzsírt hevítettem, majd megpirítottam benne a csíkokra vágott bacont. Mikor már szépen pirultak hozzá adtam a megpucolt és felkockázott almákat, és együtt sütögettem őket pár percig. Utána fogtam a karajt és 4 egyenlőre (kb. 3 ujjnyi vastag) részre vágtam majd mindegyiket középen úgy bevágtam hogy kis üreget képezzek a tölteléknek,  azaz nem vágtam teljesen át csak olyan zseb szerűre alakítottam. Sóztam, borsoztam mindet. 



A lassú főzőbe bele helyeztem a karaj szeleteket és megtöltögettem őket az almás diós baconös töltelékkel. Egymás mellé állítottam őket, és ami töltelék nem fért beléjük azt mellé/rá kanalaztam. A karikára vágott vöröshagymát a tetején elosztottam. kb. 2 dl vizet öntöttem alá és 8 órán keresztül hagytam készülni alacsony fokozaton. 


Szerintem egy jénaiba is remekül elkészíthető ez az étel. Én azért készítettem lassú főzőbe,  mert este beletettem reggelre, vagy délelőttre kész lett, volt ebédünk, és a többi amit főztem a következő hétre sikerült eltennem. Szerintem nagyon praktikus így mert míg a többi fogással bajlódok az idő alatt egy teljes ebéd elkészül párhuzamosan. Éljen a lassú főző!!! :-) Ja, és lassan lemérjük már hogy mennyit is fogyaszt úgy kíváncsiságból :-)))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése