2012. június 21., csütörtök

Citromos fokhagymás csirke "tejszínes" spenóttal


Citromos, fokhagymás csirke:
2 db félcsirke
só, bors, fokhagyma, kókuszzsír, citromfű


Előmelegítettem a sütőt 175 fokra. A csirkéket megmostam, szárazra töröltem, majd a nem kívánatos részektől megszabadultam. Sóztam, borsoztam, fokhagymáztam és kevés kókuszzsírral megkentem őket. Egy kókuszzsírral kikent jénai tálba fektettem a csirkéket, és melléjük dobtam 2 citromfű szálat. Kb. 1,5 órát sütöttem lefedve majd feljebb vettem a hőmérsékletet 190 fokra és kb. 30 perc alatt megpirítottam szép pirosra, ropogósra a tetejét. Míg sültek addig pedig elkészítettem a spenótot.

Tejszínes spenót:
300g spenót
125ml kókusztej
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1/2 ek kókuszliszt
só, bors

Egy wok serpenyőbe kókuszzsírt hevítettem. Bele dobtam az apróra kockázott vöröshagymát, és fokhagymát. Kicsit pároltam, majd hozzá adtam az előzőleg jó alaposan megmosott majd lecsepegtetett friss spenót leveleket. Kevergettem, sóztam, borsoztam míg össze nem estek és hagytam őket főni, kb. 20 percig. Megkóstoltam és  puhának találtam, ekkor hozzá adtam a kókusztejet. Megkevertem, 1-2 percig pároltam, és rászórtam még 1 evőkanál kókusz lisztet, amit alaposan elkevertem, így szép sűrű lett a kókusz mártás. 

Nagyon finom, fokhagymás, kókuszos, krémes lett a spenót. A csirkemellet ezzel a finom tavaszi körettel ajánlom megkóstolni. Váljék egészségedre! :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése