2012. június 5., kedd

kapros túrós mandulakeksz

Hozzávalók
2 csésze mandula liszt
1 tk sütőpor
1/4 tk só
1 tk kapor
2 tojás
4 ek kókuszzsír

A sütőt 175 fokra előmelegítettem. A mandula lisztet elkevertem a sütőporral, a sóval, a kaporral. Egy kis edényben összekevertem a tojást és a kókuszzsírt. A száraz és a nedves hozzávalókat összeöntöttem. Alaposan elkevertem, és kb. 10 perce betettem a fagyasztóba. Az idő letelte után egy fagylalt adagoló kanállal halmokat szedetem egy sütőpapírral bélelt tepsibe, majd egyesével, egy pohár aljával lelapítottam mindet. 12-15 percig sütöttem őket, míg a szélük szép aranysárga nem lett. 

A kapros túró elkészítése

kb. 100g natúr kesudió
kókuszkrém
citromlé
kapor
1 ek kókuszzsír


A kesudiót egy éjszakára vízbe áztattam. Másnap leszűrtem és a többi hozzávalóval krémesre turmixoltam. Ezt érdemes a keksz készítése előtt egy nappal elkészíteni, mert a hűtőbe téve megdermed a kókuszzsír és kenhető krémes lesz, könnyebb úgy vele dolgozni. Frissen nekem folyós volt. 

Mikor kicsit kihűltek a kekszek kettőt-kettőt megtöltöttem a kapros krémmel. 1 napot pihentettem, hogy a krémtől vissza puhuljanak a kekszek. Utólag annyit módosítanék, hogy a kekszeket érdemes minél laposabbra nyújtani, azaz nem jó ahogy én a sütőpapírra tettem őket, célszerűbb két sütőpapír között kinyújtani kb. 0,5 centisre és abból kiszaggatni őket. Nekem nagyon vastagok lettek és nem puhultak meg, kicsit ropogósak maradtak. :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése