2012. június 12., kedd

Paradicsomos kafta

A Kafta hagyományos arab fogás. Marokkóban több helyen találkoztam vele. Sok variációja van. Legtöbbször hús pogácsának készítik el, paradicsommártással vagy nélkül. Ez most a lustább verzió, tepsiben egyben sütve. :-)

Hozzávalók
750g darált bárány vagy borjú (én 500g bárányból, és 250g marhából készítettem)
1 csokor petrezselyem
1 csokor koriander
2 vöröshagyma
só, bors
2 kiskanál ras el hanout fűszer
4 ek olíva olaj
1 ek vaj
1 citrom
4 kemény paradicsom
20 dkg sűrítette paradicsom
50g omega mag

A sütőt előmelegítettem 200 fokra. A vöröshagymát  apró kockára vágtam, hozzá kevertem a darált húshoz. A fűszereket felaprítottam, a sóval, borssal, a ras el hanout keverékkel a húshoz adtam. Végül belekevertem 2 ek olíva olajat. Egy jénait kikentem olíva olajjal, és bele egyengettem a húsmasszát. 20 percig sütöttem, 200 fokon. Közben a sűrített paradicsomot egy kis lábosba öntöttem és a citrom levével, kevés sóval, és borssal 10-15 percig főztem. Többször kevergettem ügyelve rá hogy ne égjen le. Két keverés között, a paradicsomokat megmostam és felszeleteltem. 



Mikor letelt a 20 perc kivettem a húst. Összesült így áttettem egy kisebb tepsibe. A tetejére fektettem a paradicsom szeleteket, majd megöntöztem a paradicsom mártással és megszórtam omegamaggal a tetejét. Vissza tettem a sütőbe és 15 percig tovább sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése