2012. június 9., szombat

Kétszersült csokis-epres piskóta

Izgalmasra sikeredett ez a kis édesség. Kezdem azzal hogy készítettem házi, paleo mogyorókrémet. Itt lapult a hűtőben. Aztán volt még eprem, csúnyácska, abból epervajat kevertem össze. A kettőből nem lett végül semmi értelmes sütemény, így gondoltam készítek egy piskótát amibe bele teszem mindkettőt. A piskóta viszont a 18 cm-es átmérőjű tepsimbe annyira magas lett, hogy mikor kihűlt szétvágtam meglepődtem hogy nem sült át. 175 fokon sütöttem kb. 30 - 35 percet!!! Na de gondoltam sebaj, fogtam ahogy volt kettévágva vissza tettem a tepsibe és sütötte még 15 percig. Így lett kétszersült a piskótám :-)

Házi mogyorókrém:
60 dkg török mogyoró
60 g kókuszolaj
80 g kakaópor
120 g méz
4 ek kókuszzsír
120 ml kókusztej
2 kk vaníliaőrlemény
A mogyorót 10 percre előmelegített sütőbe tettem. Mikor illatozik, és látod hogy a héja szépen megrepedt akkor már jó is. Nem szabad túl sütni. Két konyharuha között mikor kicsit kihűlt összedörzsöltem a mogyorókat, hogy minél több héjtól megszabaduljak. Ezután a mogyorót betettem a robotgépbe, megdaráltam, és a többi hozzávalóval egynemű krémesre kevertem. A sűrűsége a hozzá adott kókusztej mennyiségével szabályozható. A tortához én krémes, kenhetőre hígítottam, de nem szabad túl folyósnak lennie, mert akkor nem marad meg a piskótán.

Epres vajkrém:
kb. 200g eper,
3-4 ek kókuszzsír (olvasztva)
xilit
kókuszliszt (vagy útifű maghéj)
kevés citromlé
vanília őrlemény
Igazából a mennyiségre már csak nagyjából emlékszem. Az epreket robot gépben össze turmixoltam, hozzá adtam, a kókuszzsírt, a xilitet, a citrom levet, és a vaníliát. Elkevertem, majd annyi kókusz lisztet tettem hozzá hogy krém szerű, pudingos állaga legyen. Az útifű maghéj is alternatíva lehet, mert avval is pudingos lesz a krém. Nyers ételek sűrítésére használják sokan. 


A két krémet már előző nap elkészítettem így volt ideje, összeállni, dermedni a hűtőben. Másnap a piskóta készült hozzájuk. 

6 tojás
3 ek xilit
1 csomag sütőpor
5 ek mandula liszt
2 ek szezám liszt

A tojásokat ketté választottam, a fehérjét elsőként pici sóval felvertem. A tojás sárgáját fehéredésig kevertem a xilittel. Egy edényben össze elegyítettem a mandula lisztet, a szezám liszttel, és a sütőporral. A liszteket hozzá adtam a tojás sárgájához. A fehérje habot két részben kevertem a mandula lisztes tojáshoz, az első adagnál nem bántam vele annyira óvatosan, a cél a tészta hígítása volt. A fehérjehab másik felével viszont nagyon óvatosan bántam hogy az ne törjön szét. Lassan, nagyon lassan kevertem el. 

Közben a sütőt 175 fokra előmelegítettem és egy 18 cm-es torta formát sütőpapírral kibéleltem. A piskóta tésztát a formába öntöttem és 30 percig sütöttem. Ahogy fent írtam kivettem, kihűtöttem, ketté vágtam és vissza tettem még egy körre sülni. Kb. 15 perc volt a második szakasz. A tészta csöppet morzsálódik, de ha óvatosan bánnak vele egyben marad. :-)

A torta vastagabbra sikerült részét alulra tettem. Megkentem az epres vajkrémmel, rá tettem a másik felét, és a tetejére, oldalára mogyorókrém került. Ha a mogyoró krém nagyon keménnyé dermedt nyugodtan adj hozzá kókusz tejet, keverd el úgy hogy kenhetően krémes maradjon. 

A tetejére étcsoki reszelék, és gyümölcs dísz került. 
A tészta kapcsán dicséretet kaptam, mert nem volt fojtós, száraz, hanem omlós, könnyű maradt. Kakaóval is lehetne tenni egy próbát.... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése