2012. június 18., hétfő

Rozmaringos kacsamell meggymártással

Kacsamell elkészítése:
500g előkészített kacsamell
só, bors, rozmaring, méz

Még sose készítettem kacsamellet, mindig csak szemeztem vele a boltban. Sajnos nem túl olcsó, biztosan nem minden napi asztalra való. (legalább is nekem) Nagyon szép előkészített kacsamelleket sikerült vennem, ezért is vágtam bele. Rendkívül egyszerű és nagyszerű ez a fogás. A kacsamelleket megmostam, levágtam volna róla az inakat, de speciel nekem nem nagyon volt. Pár maradék toll véget azért találtam azt kihúzgált, amennyire láttam. 



A bőrös részt egyforma apró kockásra irdaltam, ügyelve rá hogy a húsig ha lehet ne vágjak be. Persze ez csak többé-kevésbé sikerült. Megsóztam, borsoztam, rozmaringgal ízesítettem mindkét oldalát. Ezt követően előmelegítettem egy serpenyőt, most egy kerámia lapost választottam, magas hőfokon pirítani, zsír nélkül szerintem ez alkalmasabb a hagyományos teflonnál. A bőrös felükkel lefelé bele tettem a melleket mikor kellően meleg volt a serpenyő. Kb. 10 percig pirítottam közepes lángon, közben ellenőriztem ne égjen le, csupán arany barnára piruljon. Mikor ez megtörtént megfordítottam és a bőr nélküli oldalt is sütöttem 2-3 percig. A kisült zsír nélkül egy jénaiba átemeltem a húsokat és betettem őket az előmelegített sütőbe, majd 170 fokon 20 percig sütöttem, úgy hogy mézzel megkentem a tetejüket még az elején. Szép pirosra ropogósra sültek. 



Meggymártás elkészítése:
500g meggy
3 db tojás sárgája
300ml kókusztej (vagy 150ml kókuszkrém + 150ml víz)
1 ek kókuszliszt
xilit

A kókusz tejet összekevertem a 2 db tojás sárgájával, majd gőz fölött folyamatos kevergetés közben besűrítettem. Levettem a tűzről és hagytam picit hűlni. A meggyet kimagoztam és a felét hozzá adtam a kókusztejes tojásos krémhez, majd botmixerrel krémesre turmixoltam. Visszatettem a tűzre és a maradék meggyet is bele dobtam. Ízesítettem xilittel. Ha hígnak találod, márpedig én jobban szeretem a sűrűbb mártásokat, nyugodtan tegyél bele, 1/2 - 1 evőkanál kókusz lisztet. Kevéssel kezdj, mert a kókusz liszt rendkívül nedvszívó, úgyhogy dolgozd el alaposan, és lehet a kevés is elég bele. Egyet forraltam a mártáson és kész is volt. 


A kettő együtt - FENOMENÁLIS!!!
A mártást előző nap készítettem el, így sikerült jól lehűtenem, szerintem így ízletes, melegen nem tudom elképzelni az ízeket. A hússal együtt fenomenális az íz hatás a sült rozmaringos, mézes kacsamell fenséges lett. Ha lehetőséged nyílik rá, mindenképp próbáld ki. Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése