2012. június 4., hétfő

Epres, áfonyás morzsatorta

Hozzávalók

1 csésze (125 ml) kókuszzsír (vagy ghee)
1,5 csésze (180g) mandula liszt
0,5 csésze (75g) kókusz liszt
2 tk sütőpor
0,5 csésze (125ml) kókusztej
1 tk vanília őrlemény
200g eper
50g áfonya a díszítéshez

A sütőt előmelegítettem 175 fokra. Egy nagy tálban a száraz hozzávalókat összekevertem. Egy másik edényben az olvasztott kókuszzsírt, a kókusz tejet, és a vaníliát kevertem el. Egy pite formát kikentem kókusz zsírral bele öntöttem a pucolt, felezett epreket. Öntöttem rájuk 1-2 evőkanál mézet, és kevés fahéjat. Össze forgattam az epreket. A száraz és a nedves hozzávalókat egybe öntöttem, elkevertem és az eper tetejére egyenletesen rámorzsoltam a mandula tésztát. Morzsa szerű lett a teteje. Betettem a sütőbe és 75 percig sütöttem míg a teteje egyenletes ropogósra sült. 


Morzsa torta azért lett mert nem egy szeletelhető torta lesz belőle, hanem morzsás marad. Így utólag a mandulás, kókuszos rész nagyon vastag lett, fele is elég lett volna, az eper pedig gyakorlatilag eltűnt, a sütiben. Más gyümölccsel almával, barackkal is lehet készíteni. Esetleg kókusz krémmel, vagy más gyümölcs mártással kínálható. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése