2012. augusztus 3., péntek

Kókuszos paleo puszedli

Hozzávalók:

1,5 csésze mandula liszt
1,5 csésze kókusz reszelék 
1/3 csésze kókusz liszt
pici só
1 ek darált mák
6 ek méz
4 ek citromlé
2 tk vanília aroma
1 citrom reszelt héja
1/2 csésze kókuszzsír

A száraz és a nedves hozzávalókat külön - külön, majd egymással összekevertem és fagylaltos kanállal gombócokat formáztam belőle. Az aszalóban 1 órát aszaltam a puszedliket, hogy kívülről roppanós legyenek, majd betettem őket a hűtőbe. Mikor jól lehűltek olvasztottam gőz fölött étcsokit, és kevés kókusz krémet, abba mártogattam bele mindet. 

Ízre nagyon finom, citromos, kókuszos, de kissé száraz, porhanyós lett az eredmény. Mindenképpen érdemes mellé kínálni egy teát, vagy kávét! :-)


(Ja! És szerintem sütőbe is elkészíthető, alacsony hőfokon nyitott ajtónál.)

2 megjegyzés:

  1. Kedves Black Mamba! Aszaló híján sütővel próbálkoznék: gázsütőre van javaslatod, hányas fokozat és hány perc kb? Vagy milyen állagúnak kell lennie?
    Köszönöm előre is a választ.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Eszter!

    Szerintem 60 fokon próbáld meg, és hagyd nyitva fakanál segítségével a sütő ajtaját résnyire. Nem tudom milyen sütőd van, de ha nem hőfok szabályozós, akkor a legalacsonyabb fokozatra tedd. Időben szerintem maradhat az 1 óra. Állagra kívülről lehet érezni, hogy keményebb, ropogós lett, viszont omlós porhanyós maradt belül. Kóstolással biztos el tudod dönteni jó-e már :-)

    Sok sikert!

    VálaszTörlés