2012. augusztus 29., szerda

Húsgombóc leves


Hozzávalók:
 

300g darált pulykamell
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
só, bors, chili
petrezselyem
1 egész tojás
mandula liszt (annyi amennyitől formázható lesz gombóc, ez nekem kb. 3 evőkanál volt)

Egy nagy lábosban feltettem vizet főni. Sóval, borssal, petrezselyemmel, és kevés chilivel ízesítettem. Míg fel nem forrt össze állítottam a húsgombócokat a fenti hozzávalókból, majd egyforma diónyi gombócokat formáztam belőle. A forrásban lévő vízbe dobtam a gombócokat. Kevéssé sóztam is a vizet. Míg főttem a gombócok, össze vágtam a zöldségeket. Nekem sárgarépa, brokkoli karfiol, és zeller volt épp kéznél. Egyformára kockáztam őket, de elsőként a zellert és a sárgarépát tettem hozzá. Pár perc főzés után, mikor majdnem jó volt, hozzá adtam a karfiol, és kicsivel később a legvégén a brokkoli is bele került. Utóbbinak 3-5 perc főzés már elég is.

Így a húsgombóccal elég tartalmas lett a leves!

Jó étvágyat kívánok!

1 megjegyzés: