2012. augusztus 3., péntek

Bragioli


 Hozzávalók:

700g darált marhahús
1 egész tojás
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kisebb kaliforniai paprika
500g bacon szalonna

A Bragioli a kevés máltai specialitások egyike. Sajnos nem sok hagyományos ételt volt lehetőségünk megkóstolni utazásunk alkalmával, mert kihaltak a helyi éttermek, és a turizmus tömegeire koncentrált nemzeti éttermek szaporodtak el. Olaszország közelsége miatt legtöbb helyen pizza, tészta volt a kínálat, és mellé pár fajta saláta. Amúgy a nyúl, a bárány helyi ételnek számít, de bizony borsos áron kínálják. 

A Bragioli tulajdonképpen egy nagyon vékony marhahús szelet megtöltve darált marhahússal, hozzá paradicsomos, sárgarépás, olíva bogyós mártást kínálnak, néhol zöldborsóval kiegészítve. Én nem kaptam szép vékonyra szeletelt marhahúst, így baconba csomagoltam helyette a darált húst. Fasírt jellege lett.

Röviden: a hagymát, fokhagymát apróra kockáztam, a kaliforniai paprikát szintén, majd hozzá kevertem a darált húshoz. Tettem bele egy egész tojást még. Sóztam, borsoztam, de csak óvatosan, mert a bacon önmagában elég sós. A darált húst én egy éjszakát pihentettem hűtőbe, így az ízek teljesen bejárták, és másnap könnyebben tudtam belőle kolbászkákat gyártani. Fogtam utána a baconokat és kettőbe becsomagoltam mindet. 

Majd jénaiban lefedve 175 fokon kb. 1 órát sütöttem, aztán levettem a tetejét és fél óra alatt pirosra sütöttem a tetejét. A paradicsom mártás kicsit rendhagyó lett, mert én inkább paradicsomot, és paprikát főztem össze (ebbe tehető a végén olíva bogyó is :-)), olyan lecsósra sikerült. 

A sült kolbászok a lecsós körettel egytálételnek remekül megfelelnek. Jó étvágyat kívánok hozzájuk! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése