2012. augusztus 9., csütörtök

Áfonyás pogácsa (alma chips és aszalt szilva)

Hozzávalók:

2 nagyobb sárgarépa
2 alma
2 csésze dió
1 csésze áfonya
1 csésze arany lenmag
4 ek méz (vagy xilit)
1/4 csésze citromlé
2 ek kókuszzsír
1 csésze aszalt sárgabarack


 A diót, és a lenmagot beleöntöttem a robotgépbe és darabosra őröltem. Kiöntöttem őket egy nagyobb tálba, majd az almát és a sárgarépát egyforma kockára vágtam, és a robotgépben a dióhoz hasonlóan aprítottam. A dió+lenmaghoz öntöttem az alma+répa keveréket, alaposan összekevertem. Hozzá adtam az aszalt sárgabarackot, a citrom levet, a xilitet, a kókuszzsírt, és legvégül a friss áfonyát. Mikor alaposan összekeveredett egy fagylalt adagoló kanállal gombócokat formáztam az aszaló tálcáira, majd 12 órán keresztül aszaltam őket. Az utolsó 3 órában megfordítottam a pogikat. Én mondom mennyei lett. Kívül ropogós, belül omlós, ízletes, zamatos csemege, ami üveg vagy műanyag tárolóban akár két hónapig is eláll hűtőben, szoba hőmérsékleten pedig két hétig. 

A képen aszalt almachips és aszalt szilva tűnik fel. Ezt szintén a pogácsákkal együtt készítettem, mert elfértek, és ne menjen már üresen az aszaló. :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése