2012. augusztus 12., vasárnap

Fügés, omega magos szárított hús - beef jerky



Kirándulás, utazás, túrázás alkalmával, sokszor probléma a megfelelő táplálék felkutatása, és beszerzése. Erre kínálok most megoldást, igaz nem az én találmányom, de az ízesítés már saját ötlet Gondolom a kép alapján nem nagy meglepetés (vagy mégis :-)) a szárított húsról van szó, vagy angolul jerky-ről. Több fajtája létezik, készítik marhából, csirkéből, de még halból, lazacból is láttam már. A szárítás során a hús minden értékes tápanyag tartalma megmarad csupán vizet vonunk ki belőle, ezáltal tartósítva azt. Tömör protein bomba az eredmény, mely hűtés nélkül is eláll, és akár egy hosszabb kirándulásra, túrára magunkkal vihető. Általa biztosítani tudjuk a megfelelő fehérje fogyasztást, ami sportolók számára, de egészséges táplálkozás hívőknek is fontos. 

Nemrég szerencsém volt megkóstolni a Caveman food féle beef jerky-t, ami nagyon ízlett, több fajta kapható. Fűszeres, fokhagymás, csípős ízek választhatók. Mind nagyon finom, és salátára, vagy paleo pizzára vagy a reggeli rántottába egyaránt fogyasztható. 

Mikor keresgéltem ilyen termékeket, akkor láttam hogy akár otthon is elkészíthető a jerky pl. egy aszalóban. Nem kellett nekem ennél több, mikor haza került az aszaló, nem vártam sokat, és marhahússal tettem egy próbát. A húsból bevallom nem vettem drágát, hátha nem sikerül aztán dobhatom ki. :-) Gondoltam ha finom, és készítek még akkor jobb minőségre is beruházok. Bolti darált marhahús lett az első jerky, két fajta ízesítéssel:
 

1. verzió: aszalt fügés

Fűszerezés:
- 1 vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, apróra kockázva
- szójaszósz, só, bors, xilit, aszalt füge, chili

2. verzió: magos-magyaros

Fűszerezés:
- 1 vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, apróra kockázva
- só, bors, pirospaprika, omegamag, chili

Az ízestést követően habzsák (és párom :-)) segítségével kolbászkákat készítettünk, majd 12 órára az aszalóban hagytuk őket. Az eredmény ? 

Nagyon finom lett!!!! 

Komolyan!!! Házi beef jerky-t készítettem, szuper ízesítéssel. Párom nem is bírta abba hagyni, annyira finom rágcsálni való lett belőle. Önmagában is isteni, de rántottában, salátára, paleo főzelékre is el tudom képzelni. És! Szerintem rengeteg ízben lehet készíteni. Van is már pár ötletem :)))) Legközelebb az új ízekről is beszámolok. Most viszem barátaimnak is a kóstolót.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése