2012. augusztus 8., szerda

Szedres oldalas

Hozzávalók:
1 kg sertés oldalas
2-3 ek kókuszzsír
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 csésze szeder
1 konzerv paradicsom (vagy 3 db friss)
2 ek balzsam ecet
2 ek méz
1 tk tandori fűszerkeverék
1 só, bors
kókuszkrém

Egy közepes serpenyőben kókuszzsírt hevítettem, majd megpároltam benne az apró kockára vágott vörös és fokhagymát. Hozzá adtam a paradicsom konzervet, a szedret, és a fűszereket. Kb. 15 percig főztem a mártást míg egynemű, krémes nem lett. Ez idő alatt az oldalast megtisztítottam, és feldaraboltam. Egy jénai tálba bele tettem a húst és rá öntöttem a szeder mártást. 175 fokra előmelegített sütőben kb. 1 órát lefedve sütöttem, majd a a tetejét levéve kb. 30 percig pirítottam. A húst ezt követően kivettem a tálból, majd a visszamaradt szedres mártást bot mixerrel turmixoltam, közbe hozzá adtam kevés kókusz krémet. 

Finom erdei gyümölcsös mártást készült így el, a sült oldalassal együtt fogyasztható. Friss zöld salátával fogyasztottuk ebédre. A salátára a mártásból is tettem, ami nagyon jót tett neki. Érdekes erdei gyümölcsös barbecue ízű lett az oldalas. Nagyon finom, különleges fogás! Ajánlom, próbáld ki. Szerintem én rendszeresíteni fogom, és szeder helyett legközelebb más gyümölccsel is teszek egy próbát.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése