2012. augusztus 27., hétfő

Paleo füge torta


A hosszú hétvégét Horvátországban, Pag szigetén töltöttük. Remek idő volt, kánikula mondhatni. Ámbár az itthoni fülledtség ott nem volt érezhető. Sátoroztunk, kempingeztünk, pihentünk. Szuper volt :-) 

Mikor így augusztusban eljutunk déli tengerhez mindig füge lázban égek. Imádom a friss fügét. Ha tehetem minden nap eszem, mert itthon sajnos nem igen lehet kapni. 

Nagy ritkán tescoban láttam már de ízre elbújhat a friss kintitől. Haza felé mikor indulunk mindig betárazok belőle, hogy legyen még pár napig elcsemegézni. 

Ebből merítettem ötletnek az alábbi tortát, vagy pitét. Illetve a szezonális gyümölcs, őszibarack került még hozzá hirtelen ötlettől vezérelve. Isteni finom lett!!!! És akár más gyümölccsel is lehet próbálkozni.

A tészta hozzávalói:

2 bögre mandulaliszt
1/2 bögre kókuszzsír
2 tojás
vanília aroma
2 ek méz (xilit)

Sütőpapírral kibéleltem egy 24 cm-es torta formát, majd bekapcsoltam a sütőt, és 180 fokra előmelegítettem. A fenti hozzávalókat összekevertem és a sütőpapírral bélelt torta formába egyenletesen elnyomkodtam, úgy hogy körbe legyen valamennyi pereme. Betettem a sütőbe, míg elkészítettem a gyümölcs tölteléket.

A gyümölcs krém hozzávalói:
2 nektarin
2 körte
friss füge a tetejére
1 ek mandulaliszt
1 ek méz
1 kk fahéj
1 tojás

Mindent beletettem a robotgépbe és össze aprítottam egynemű krémmé. A fenti gyümölcs krémet bele öntöttem a torta közepébe és vissza toltam a sütőbe.


Egy további nektarint és fincsi friss fügéket mostam, majd szeleteltem. Kivettem ismét a pitét, és elosztottam a tetején a gyümölcsöt.



kb. 30 percig sütöttem, majd kevés mézzel bekentem a gyümölcsök tetejét és azzal is sütöttem 10 percig.



Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése