2012. március 26., hétfő

Mi fán terem a paleo?




Számos nálamnál okosabb szakember megfogalmazta már mi a Paleo életmód lényege. Igen, életmód, és direkt nem diétának hívtam, bár sokan előszeretettel nevezik így holott a Paleo egyáltalán nem erről szól. Hogy miről is? Íme, pár link ahol szakszerű leírást találsz:

Szendi Gábor:
Loren Cordain
http://thepaleodiet.com/

Mit jelent számomra a Paleo? 

Ennek megértéséhez 3 évvel ezelőttig kell vissza utazzunk az időben. Akkor tájt kezdtem el járni Crossfitre, kezdtem sportolni, és hallottam a Paleo felől. Első hallásra azt se  tudtam mi fán terem, mivel jár ez az egész. Viszont érdekelt, hogy már akkortájt is hallani lehetett gyógyulásokról, melyek az étrenddel köthetőek össze. Az vagy amit megeszel szól a mondás! Számos diétás félresikerült próbálkozásom után beszereztem hát Szendi Gábor első könyvét Paleolit táplálkozás címmel. Számomra oly megdöbbentő tudást és információt kaptam belőle, ami egyértelművé tette ez nem holmi szemfényvesztés, ennek van alapja, és az egészségemet, a családom egészségét befolyásolhatja. Szendi Gábor – hogy ismét említsem :-) - érhető nyelven, de tudományos tényeket alapul véve segít megérteni az ok-okozati összefüggéseket. Mit miért ne együnk, és ha esszük akkor mit okoz. A honlapján minden információ megtalálható. Ajánlom olvasásra minden bejegyzését. A Paleo életmód innentől kezdve szép fokozatosan szivárgott be életünkbe, környezetünkbe (igen! mert már a szülök sem menekülhetnek!). A sporttal együtt a szénhidrátok figyelembe vétele, a jó-rossz szénhidrátok megkülönböztetése, a fehérje/protein fontossága egyre inkább figyelmem központjába került. Ma már elmondhatom 3 év távlatából, hogy jól döntöttem. Mérhető eredmény számomra, hogy sokkal energikusabb vagyok, a sport terén úgy vélem eredményes vagyok (erről később bővebben....), a régi haspuffadások elmúltak, és a korábbi olykor szédüléses rosszulléteim is megszűntek, melyért a vércukor ingadozás volt a felelős. A hosszú távú eredményben bízva és a tudományos tapasztalatok alapján állítom ez a megfelelő (és az egyetlen) életmód, egy hosszú és egészséges élethez. Olvass utána, vedd meg a könyvet, és kérdezz bátran, amiben tudok segítek!

Pár példa ami talán segít elindulni az úton:

Tudtad, hogy a cukor néhány évtizeddel ezelőtt kuriózum volt és csak a nagyon gazdagok engedhették meg maguknak? Mára kilószámra esszük, szinte ész nélkül!
Tudtad, hogy a gabonában található glutén sokszor allergiás reakciót vált ki, amit valamilyen betegségként diagnosztizálnak? Még akár az idegbetegségnek vagy a hiperaktivitásnak is a glutén lehet az okozója!
Tudtad, hogy a tejfehérje okozhat emésztési zavarokat, puffadást, ekcémát, vagy akár hasmenést is? Ki tudja, lehet hogy gyermeked gyakran visszatérő betegségeinek is ez az okozója?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése