2012. március 25., vasárnap

Epres-csokis mogyoró torta (paleo)



Hozzávalók (egy kb. 24 cm-es torta formához):
260g 70%-os étcsokoládé
200g török mogyoró
200g agávé/méz
8 tojás
200g mandulavaj
csipet só

Töltelék:
15 dkg kesudió
2 citrom leve
1 tk vanília kivonat
80 ml kókusz olaj
80 ml méz
100g eper (a krémbe)
+ pár szem egészben a krémre

Tetejére:
50g eper díszítésre (minél több annál jobb)
pár szem török mogyoró díszítésre
200g 70%-os étcsokoládé
2 ek olíva olaj/vagy kókuszzsír
kevés kókusztej (hogy ne legyen annyira kemény a máz)


A mogyorókat a sütőben 180°C-on kb. 10 perc alatt megpirítom (az íze finoman édeskés lesz tőle), majd durvább konyharuhába tettem és jól megdörzsöltem őket, hogy lejöjjön a héja. Ezután bele tettem a robotgépbe és össze aprítottam (nem lett liszt állagú, picit darabos maradt).
A mandulavajat már korábban elkészítettem, hűtőben napokig eláll, és egyszerre a robotgép adottságai miatt érdemesebb nagyobb adagot készíteni) A következőképp készül: 200g mandulát beledobunk az aprítóba és kb. 12 percen keresztül aprítjuk. Először darabos lesz, majd liszt, utána elkezd összeállni, majd kb. a 10. percben elkezdi kiengedni az olaját és a 12. percre vaj állagú, kenhető krém lesz. Ha nem akar megvajasodni akkor (én sajnos így jártam, túl száraz mandulát kaptam) lehet hozzá adni pici vizet.
A csokoládét vízgőz felett megolvasztom. Közben a tojások sárgáját habosra verem az agávéval/mézzel.
Ha a csokoládé megolvadt, hozzákeverem a felvert sárgájához, és bele teszem a mandulavajat, majd végül a mogyorót is.
A fehérjéket egy csipet sóval keményre vertem, majd először az 1/3-át óvatosan kézi habverővel a csokoládés masszához kevertem, majd megint 1/3-ot, és a végső 1/3-ot is.
Sütőpapírral kibélelt 18cm-es tortaformában 175°C-on 30 percig sütöttem. Utána hagytam teljesen kihűlni.
Míg sül, és hűl, addig elkészíthető a töltelék. Az eperkrémhez a kesudiót krémesre aprítottam szintén robotgépben majd  hozzá adtam az összes többi hozzávalót. Igen, az epret is!
Mikor kihűlt a tortalap szép ügyesen kettévágtam (nem egyszerű, mert elég tömény, tiszta csoki, de megoldható,). Az alsó réteget vissza tettem a formába és rákenten az epres krémet (az egészet!). Bele szeltem még pár szem epret a krémbe és rátettem a másik lapot. A mázhoz vízgőz felett felolvasztottam a csokit, majd hozzákevertem az olajat, a kókusztejet és a kihűlt tortára kentem. Még dermedés előtt eperrel és mogyoróval díszítettem.

Az eredmény egy megdöbbentően mogyorós-csokis-epres finomság aminek a tésztája picit sűrű, de az eperkrémmel könnyedebb élvezetet nyújt! Bátran ajánlom mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése