2012. március 26., hétfő

Brokkoli krémleves Ωmaggal


Hozzávalók:
500g brokkoli,
1 db húsleves kocka,
0,5 dl kókusztej,
pici só, bors,
50g Ωmag.

A brokkolit rózsáira szedtem, és annyi vízben ami épp ellepi, feltettem főzni. Bedobtam vízbe a húsleves kockát is, majd kb. 6-8 percet vártam, míg megpuhult. Picit hagytam kihűlni és utána robotgépben simára turmixoltam a kókusztejjel. Megkóstoltam és picit utána sóztam, majd vissza tettem a tűzre és össze rottyantottam. 

(ha ezen a ponton kókusz lisztet tettem volna bele mondjuk 2 evőkanállal simán brokkoli főzelékké alakult volna a recept :-))

Tetejére Ωmagot pirítottam, azzal díszítettem. Jó étvágyat!

Mi is az Ωmag?

Egy ritka és különleges napraforgó fajta hántolt magja, mely a következő tulajdonságokkal rendelkezik:
- omega6 zsírsav tartalma csupán 1%, míg a hagyományos napraforgómagnak min. 23 %;
- fehérjében, vitaminokban, ásványi anyagokban és természetes szterolokban gazdag;
- alacsony szénhidrát tartalmú;
- olajsavtartalma magasabb az olívánál is;
- rendszeres fogyasztása hozzásegíthet az optimális koleszterin szinthez;
- íze, felhasználhatósága megegyezik a hagyományos napraforgómagéval;
Az Ω3/Ω6 zsírsavak aránya fontos szerepet játszik a szív és érrendszeri betegségek megelőzésében.A megfelelő arány elérése érdekében két dolgot tehetünk:
- fokozzuk az Ω3 zsírsav bevitelünket;
- kerüljük az Ω6-ban dús növényi olajok és magok fogyasztását!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése