2012. március 31., szombat

Currys csirke almával és majonézes tojással



Tojás saláta
Kezdjük a házi majonézzel. Nem igazán szeretem a bolti adalék anyagokkal teli cukrozott majonézeket, így ha alkalmam van rá frissen készítem. 

Majonéz hozzávalói:
3 tojássárgája,
1 ek. mustár,
1,5 dl omegamag olaj (vagy olíva),
citromlé,
xilit,
só, bors, 
bazsalikom (vagy egyéb zöld fűszer ízlés szerint, de el is hagyható),
2 gerezd fokhagyma.

A 3 tojás sárgáját felvertem az 1 ek mustárral. kb. 3-4 perc alatt habos állagú lett. (szerencsére ehhez nekem egy hiper-szuper robotgépem van, így nem kellett folyamatosan a kézi habverőt tartanom) Fokozatosan hozzá adtam az omegamag olajat. Eleinte csak cseppenként, majd növelve a mennyiséget. Mikor az összes olajat beleöntöttem, ízesítettem citromlével, 1-2 ek, kinek hogy ízlik, sóval, borssal, bazsalikommal fűszereztem és bele nyomtam 2 gerezd fokhagymát. 

Tojássaláta elkészítése:

8 db tojás,
3 ek majonéz.
A tojásokat megfőztem, megpucoltam, majd nagy lyukú reszelőn lereszeltem. A majonézzel összekevertem, és míg elkészítettem a sült húst betettem a hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.


Currys csirkemell:

Hozzávalók:
1 kg csirkemell,
a pác hozzávalói: 
         2 ek omegamag olaj, 
         1 kk só, 
         1 tk hot madras curry, 
         2 ek méz,
4 db alma.

A csirkemelleket megmostam, szárazra töröltem, és egyforma kockára vágtam. Egy kisebb tálban a pác hozzávalóit összekevertem, utána beleforgattam a kockára vágott húsokat. Ekkor jó lett volna hagyni összeérni az ízeket hűtőben pár órát, de erre most nem volt időm, így egy serpenyőben kókuszzsírt hevítettem, és elkezdtem sütni a húst. Míg sült az almákat meghámoztam, és szintúgy kockára vágtam. 10 - 15 perc után mikor átsült a hús, kivettem egy tálra, és a serpenyőben maradt fűszeres kókuszzsírba beletettem a kockára vágott almákat, 5-10 percig pirítottam őket. A sült húst, sült almát a tojás salátával tálaltam.Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése