2012. március 30., péntek

Nyers gyümölcskenyér

 
Hozzávalók:

2 csésze datolya (nekem marokkói volt, szép nagy szemű fekete),
2 csésze mandula vagy dió, 
2 ek. natúr kakaó por, 
1 késhegynyi vanília,
1 narancs héja reszelve,
3-4 ek. kókuszzsír,
2-3 ek. kókuszkrém v. kókusztej,
aprított aszalt gyümölcsök: pl.: aszalt vörös áfonya, meggy, körte,
100 g dió, és mandula vegyesen apróra törve.

A datolyát kimagoztam, és 1 nappal korábban annyi vízben beáztattam ami kb. ellepte. Vigyázni kell mert a datolya szépen megduzzad, és kikandikál végül a vízből, úgyhogy legyen a tetején tartalék. 

Másnap aprítógépbe tettem a mandulát és/vagy a diót, összedaraboltam a robotgép S késével, majd kevés áztató lével együtt a datolyát is beletéve egy tészta szerű masszát kaptam. A tészta töménységét lehet szabályozni attól függően mennyit teszel hozzá az áztató vízből. Hozzáadtam a többi ízesítőt (vanília, kakaó por, narancs héj, kókusz krém) majd meglangyítottam a kókuszzsírt és azzal is jól összekevertem, a végén pedig fakanállal bele forgattam az egyforma kockára vágott aszalt gyümölcsöket és az aprított diót, mandulát.

 
Folpackkal kibéleltem egy gyümölcs kenyér formát, és bele kanalaztam a masszát. Betettem a hűtőbe és alig vártam másnap hogy felvághassam. Isteni gyümölcskenyér lett belőle, aminek a masszája olyan mint a gesztenye püré. Másodszorra elkészítve már rumot is tettem a tésztába, akkor lett tökéletes az gesztenyekrém illúzió. Ekkor viszont lágyabb is maradt a tésztája, több mag örlemény mehetett volna bele, vagy több kókuszzsír. A keménység ugyanis a hozzáadott kókusz zsír mennyiségével szintén szabályozható. Jó kísérletezgetést! :-) Váljék egészségetekre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése