2012. március 25., vasárnap

Bárányburger cékla salátával


Cékla saláta
Hozzávalók:
2 db cékla
2 db sárgarépa
3 db alma
Elkészítés:
Minden hozzávalót megpucoltam, és lereszeltem, összekevertem.

Bárányburger
Hozzávalók:
3 db bárányburger (készen vett)
Mezei Elmiránál olvastam a Mészársteak nevű helyről, a vásárcsarnok alsó szintjén találhatóak és borjúhús, érlelt marhasteakek, bárányburger, házi készítésű alaplé található náluk. Kedvet kaptam, és mivel nemrég jöttünk haza Marokkóból ide illő volt egy bárányos ebéd. Előre fűszerezett bucikban lehet őket kapni.
Elkészítés:
A bucikat kettévágtam mindet, és picit meglapogattam őket. Serpenyőben kókuszzsírt hevítettem, és mindkét oldalukat szép aranybarnára sütöttem. Fél időben le is fedtem őket hogy belül is jól átsüljenek. Elkészülés után 10 percre alufólia alá tettem, hogy a széle és a közepe is omlós, puha legyen. 

Kesutejföl
Hozzávalók:
100g kesudió
kb. 1 csésze víz
1 evőkanál olívaolaj
1 csipet só
1 tk mustár
1 tk citromlé (ízlés szerint, el is hagyható, és szigorúan kostolni kell közben)

Elkészítés:
A kesudiót a 2 csésze vízbe áztatjuk egy éjszakára... ez volt az eredeti recept...de mivel én most szerettem volna enni, és nem volt beáztatva kesudióm, fogtam és simán betettem a robotgépbe, összeaprítottam, majd átkanalaztam a turmixgépbe és a többi hozzávalóval szép simára összeturmixoltam, apránként hozzáadva az olajat Az ízesítést mindenki a saját szájíze szerint megteheti, bátrabbak fokhagymával, zöld fűszerrel, chilivel is megtuningolhatják. Hűtőben 1 hétig eláll, húshoz, salátához remekül illik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése