2013. február 3., vasárnap

Fokhagymás nyúl párolt káposztával


Különleges fogás készült ma ebédre. Nyulat sütöttem. :-)
Az utóbbi időben kedveltem meg a nyúlhúst. Párom anyukája többször is meglepett vele minket. Ismerőseim körében azonban nem annyira kedvelt a nyúlhús, de általánosan nézve a magyar lakosság nyúlhús fogyasztása is messze elmarad az átlagtól. Ez nyilván annak is köszönhető, hogy háziállatként, főleg húsvét tájékán nagyon népszerű. Régen bizony sokkal többen fogyasztották, tenyésztették. A nyúlhús azon túl, hogy nagyon ízletes kedvező az energia- és tápanyag-összetétele is.



Rendkívül gazdag fehérjében (17-20 százalék) és esszenciális aminosavakban, ellenben zsír- és koleszterintartalma alacsony. Kedvező a vitamin- és ásványianyag-tartalma is. A sertés-, a marha- vagy a birkahússal összevetve a nyúlhúsnak kisebb az energiatartalma. Előnyös összetétele miatt fogyókúrázóknak, szív- és érrendszeri betegeknek is megfelelő választás. A nyúlhús különösen ajánlott magas vérnyomásban szenvedők számára, hiszen nátriumtartalma is alacsony.


A házinyúl húsa könnyen emészthető. Különösen ajánlható így, számos diétás étrendben, sőt biztonsággal fogyaszthatják táplálékallergiások, gyermekek is.
A nyúlhús jelentős forrása a vérképzéshez nélkülözhetetlen B12-vitaminnak, és magas vastartalommal is rendelkezik. A tápanyagok hasznosulása kedvező, mert a nyúlhús esszenciálisaminosav-hasznosítása 30 százalékkal jobb a csirkehúsénál.

Én egy fél nyúlhoz jutottam hozzá a héten, amit kedves kollégám ismerőse tenyésztőtől hozott számomra. Az elkészítése rendkívül egyszerű

Fokhagymáztam, sóztam és baconba tekertem. Jénaiba tettem és előmelegített sütőben 175 fokon kb. 1 órát sütöttem fedővel a tetején. Majd levetettem a tetőt, és kb. 30 percig 185 fokon tovább sütöttem míg ropogós piros nem lett. Párolt lila káposztával tálaltam.



Nagyon finom, ízletes, könnyű fogás. Szívből ajánlom mindenkinek. 

Tápanyag összetétel:


100g Fehérje
(g)
Zsír
(g)
Szénhidrát
(g)
Kalória
(kcal)
Nyúl 21 8 0,4 162
Lila káposzta 1,7 0,2 5,7 32
Nyírfacukor 0 0 25 240
Bacon 37 41,8 1,4 541

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése